„Teisalt moodustab raskveokimaksu tulu aastas ainult ligi 3,7 miljonit eurot, samas kui kogu Eesti teedevõrgu korrashoiuks oleks vaja maksuvahendeid koguda pea 100 korda enam,“ seisab MKMi nõuniku Rasmus Ruuda saadetud kommentaaris.

Järgneb MKMi kommentaar:

„Teekasutustasu kehtestamine lisamaksuna mõjutaks märkimisväärselt ka rahvusvahelisi vedusid tegevaid Eesti ettevõtjaid, kes konkureerivad karmil turul. Tervikuna lisanduks täiendav maksukoormus kõikidele Eesti raskeveoki operaatoritele, mis lõppkokkuvõttes tõstab nii veoteenuste kui ka kauba lõpphinda tarbijatele.

Teekasutustasu kehtestamisel teeniks riik aastas arvestuslikult kokku ca 22 miljonit eurot, millest 20 tuleks meie enda ettevõtete taskust ja vaid 2 miljonit kasutusmaksuna välisvedajatelt. Lisaks on oluline märkida, et üle kolmandiku Eestis registreeritud veokitest veavad reaalselt enamuse ajast välismaal, viibides Eestis minimaalselt, kuid ajapõhist Eesti teede kasutamise tasu tuleks neil ikkagi lisaks maksta.

Ehk kokkuvõttes, MKM ei toeta meie kodanike ja ettevõtjate täiendavat maksustamist teekasutustasuga. Samas oleme olukorras, kus Euroopa Komisjon on ette valmistamas uut teede maksustamist käsitlevat õigusakti eelnõud. Selle eelnõu menetlemise tulemustest sõltuvad ka Eesti järgmiste perioodide vastavad kohustused ja valikud .“