Tarbijakaitseametile laekus eelmisel nädalal kaebus EMT kliendilt, keda sagedase reisijana häirisid kohe pärast välisriiki sisenemist mobiilioperaatori pidevalt saadetavad reklaamsõnumid.

Esimesena tuleb telefoninumbrilt 123 teavitus rändlushindadest ning teise sõnumiga järgneb alati „väga hea hinnaga” ja „ainult EMT kliendile” pakkumine reisikindlustuse tegemiseks, mille jaoks on vaja saata operaatorile SMS oma isikuandmetega. Sõnumi lõpus on küll viide, et kui pakkumisest soovitakse loobuda, peab klient tegema seda operaatori kodulehel, kuid vastavat kohta internetist otsides ei leia.

„Minule teadaolevalt Eestis kehtiva reklaamiseaduse kohaselt tohib saata reklaamsisuga sõnumeid vaid nendele adressaatidele, kes on selleks loa andnud. Mina EMT-le sellist luba ei ole andnud, kuid seda tehakse ikkagi,” pahandas anonüümseks jääda soovinud EMT klient.

Häirivaks muudabki reklaamitulva asjaolu, et inimene on mobiilioperaatori veebiküljel nn iseteeninduses märkinud, et soovib pakkumisi saada vaid e-posti aadressile. Sellega on ta lahti saanud küll erinevate meelelahutusürituste piletipakkumistest, kuid riigipiiri ületades tuleb teavitussõnum endiselt koos reklaamiga. Sellisest nn spämmist ei ole muidugi priid ka teiste mobiilioperaatorite kliendid.