Kui mullu müüdi märtsis 1713 uut sõiduautot, siis tänavu lausa 1946. Sedavõrd palju pole märtsis Eestis uusi sõiduautosid müüdud pärast 2008. aastat.

„Uute autode müük on sel aastal käinud nagu ameerika mäed - üles-alla, ilma kindla trendita. Oma osa on käibemaksuseadusel ja sellest tingitud segadusel ning ebakindlusel, see kajastub eelkõige suuremate sõiduautode ja maasturite müügi tagasiminekus eelmise aastaga võrreldes. Järgmised kuud näitavad, kas nüüd saabub stabiilsus. Selleks annab lootust tõusev tarbesõidukite müük - majandus kasvab, ettevõtetel on tööd ning mida vedada. Elektriautode müügis aga jätkub selge langustrend ja selles osas tunneli lõpus valgust eriti ei paista,“ kommenteeris müüginumbreid AMTELi tegevjuht Arno Sillat.

Edukas müük märtsis tõstis müüginumbrid napilt plusspoolele ka kolme kuu kokkuvõttes: tänavu müüdi esimeses kvartalis 4793 uut sõiduautot, mullu samal perioodil aga 4753. Kasvas ka uute sõiduautode osakaal kogu sõiduautode impordist võrreldes paari eelmise kuuga ja märtsis oli see 48%.

Turuliidrina jätkas automarkide seas Toyota 232 müüdud sõiduautoga ja järgnevad kohad kuulusid Hondale ja Škodale, vastavalt 209 ja 189 autoga. Mudelite edetabelis moodustasid esikolmiku Nissan Qashqai 132, Honda CR-V 115 ja Škoda Octavia 90 müüdud autoga. Lisaks Eesti-sisele müügile läks eksporti 74 autot.

Jätkuvalt on populaarseimaks segmendiks väike keskklass 33 protsendiga, teiseks enim müüakse keskmisi maastureid ja kolmandaks keskklassi autosid. Elektriautosid müüdi märtsis 5 tükki.

Tarbesõidukite müük tegi märtsis veelgi suurema hüppe kui sõiduautode oma ja nii kasvas uute tarbesõidukite müük möödunud aasta märtsiga võrreldes 36%. Võrreldes tänavust esimest kvartalit mullu sama perioodiga on tõus ligi 18%.

Kokku on tänavu esimeses kvartalis müüdud 1257 uut tarbesõidukit. Markidest oli märtsis edukaim Peugeot 97 müüdud sõidukiga, järgnesid Citroen 59 ja Škoda 55 tarbesõidukiga. Veokeid müüs märtsis enim Volvo, järgnesid Scania ja Mercedes-Benz.