Kuigi odavale piletihinnale tuleb juurde liita lennujaamamaks, mis Moskvas on 250 krooni, on selline hinnalangus peaaegu kahekordistanud lendajate arvu nädalas.

“Peaaegu kolm tundi tulime Moskvast. Natuke aeglane lend oli, aga selle kaalub üles väga soodne hind. Mugavusega olen rahul,” ütles eile Fokkeriga Moskvast Tallinnasse saabunud Annar Alas.

Moskva liinil lendavad Boeing 737-500 ja Fokker 50. Esimeses on reisijatele 107 ja teises 48 istekohta. Boeing lendab nädalas neljal korral kuuest.

“Moskva lennud on olnud väga edukad,” ütles Estonian Airi asepresident Leela Lilleorg.

“Tean, et see ei ole kampaania, ja odavad hinnad peaksid kehtima veel pikka aega,” ütles American Toursi kliendihaldur Talis Müürsepp. “Arvan, et lendajate hulk on suurenenud nende arvelt, kes varem sõitsid rongiga,” lisas ta.

Lennureis Moskva lähistel olevale Šeremetjevo lennuväljale kestab lennugraafiku järgi Boeinguga alla kahe ja Fokkeriga üle kahe tunni.

“Kui arvestada, et ja rongipilet maksab 4-kohalises kupees natuke üle 700 krooni, siis saab lendaja selle lennu rongipileti hinnaga,” rääkis Müürsepp. Moskva lennule müüakse odavaid pileteid Müürsepa sõnul umbes 10 kohta igale lennule. Järgmine hind on 750 krooni ning jälle 10 kohta ja nii edasi kuni 1500-kroonisteni välja.

“Mitu piletit lennukis on 500- kroonised, on ärisaladus,” ütles Estonian Airi infojuht Epp Alatalu. “Kõiki numbreid ei saa öelda, kuid näiteks täna hommikul kell 6.50 lendas Tallinnast Moskvasse 15 reisijat, kes maksid reisi eest 500 krooni pluss lennujaamamaksud.”

“Mul on siiralt hea meel, et Estonian Airil läheb Moskva liinil hästi. See aga ei tähenda, et meie reisijate arv kahaneb,” ütles EVR Ekspressi juhatuse liige ja peadirektor Anti Selge.

Selge sõnul rong ja lennuk pigem täiendavad teineteist kui võistlevad. Alates 27. novembrist paneb EVR Ekspress käiku lennukitüüpi vaguni, mille pileti hind on bussipiletiga konkurentsivõimeline.

“Moskvas asub lennujaam linna servas, tipptunnil võtab taksoga sõitmine aega kuni kaks tundi. Raudteejaam asub otse linna südames, metroojaama kõrval. Pärast Rusti maandumist Punasele väljakule ei lubata lennukeid enam kesklinna,” nimetas Selge veel ühe põhjuse, miks inimesed eelistavad rongi.