Põhjusena nähakse ületootmist eeskätt Lätis, Leedus ja Poolas, mis nüüd oma toodanguga Eesti turgu üle on ujutamas.

Eesti jaekettides varieeruvad kõige odavamate, pruunide M-suuruses 10 kaupa karpi pakitud munade hinnad vahemikus 69 senti (Coop) kuni 83 senti (Rimi). Ülejäänutes maksavad odavaimad munad 75 ja 79 senti. Enamasti on tegemist private label ehk kaupluste omamärgi toodetega, millega realiseeritakse odavaimat turul saada olevat kaupa.

Eestis on munatootjaid vähe ja turgu valitseb üks suurtootja, Dava Foods, kaubamärgiga EGGO (endine Tallegg, mille esmalt ostsid ära soomlased ja siis taanlased, nii et Eesti on vaid üks pisike üksus nende suures põhjamaises tootmisketis). Teised munatootjad on väikesed ja püüavad lihtsalt turul ellu jääda.

Odava hinnaga private label mune nagu ka piima võib pidada nö kliendi ligimeelitamise kaubaks, mille abil saab ta panna just seda kaupluseketti eelistama, et siis ka muu kaup talle maha müüa. Kui aga piima kokkuostuhinnad hakkasid sügisest tõusma, siis munade hind on pigem veelgi langenud.

Loe pikemalt err.ee'st.