Nielsen SoundScani poolt neljapäeval avaldatud uuringust tuli välja, et ameeriklased kuulasid ja vaatasid heli- ja videostriimimis-keskkondades 70,3 miljardit laulu. Seda aasta esimeses pooles. See on 42-protsendiline tõus.

Traditsiooniline müük on aga saanud suure põntsu. Nielseni andmetel on müüdud 120,9 miljonit albumit, mis on aastaga võrreldes 14,9% vähem. Neist albumitest 62,9 miljonit müüdi CD plaatidel (langus 19,6%) ja 53,8 miljonit digitaalsete allalaadimiste teel (langus 11,6%).

2003. aastal Apple'i poolt loodud ITunes tõi muusikaärisse uue hingamise. Muusika tasuline allalaadimine on aasta-aastalt vähenenud, aga see on siiski olnud väikses tõusutrendis. Nüüdne kukkumine tuli paljudele ootamatult.

„Elame muutuste ajastul," ütles Nielseni vanemanalüütik David Bakula. „Kaks aastat tagasi ei osanud keegi arvata, et kukkumine on nii drastiline."

USA enimostetud album sel aastal on olnud Disney „Frozeni" filmimuusika, mida on ostetud 2,7 miljonit plaati. Enim allalaetud muusikapala on Pharrell Williamsi „Happy" 5,6 miljoni allalaadimisega. Striimide kuninganna on sel aastal olnud Katy Perry, mille „Dark Horse'i" on kuulatud 188 miljonit korda. Nielsen ei jälgi internetiraadiotest toimuvat, seega numbrid on tegelikkuses suuremadki).

Esinejad ning neid esindavad suurfirmad on murelikud, sest striimikeskkonad maksavad autoritasu väga vähe. Nielsen on teinud arvutuse, et ühe albumi müügist saadav tulu võrdub 1500 loo kuulamisega striimimise kaudu.

Nielsen toob välja aga selle, et tõusma on hakanud vinüülplaatide äri, seda küll suuresti tänu kogujatele ja audiofiilidele. Aastane tõus on USAs olnud 40% - vinüüle müüdi esimesel poolaastal 4 miljonit. Aastaid tagasi jäi number selgelt alla miljoni.