Setšin tõdeb kirjas, et jaanuarist kehtima hakanud muudatus vähendab järsult ettevõtete kasumlikkust, vahendab Vedomosti. Kui see tendents jätkub ja praegune siseriiklik tarbimismaht jääb samaks, võib Venemaa 2017. aastal silmitsi seista bensiinipuudusega. Aastaseks puudujäägiks oleks tema arvutuste kohaselt 5 miljonit tonni aastas.

Seadusemuudatuste tulemusel tekkinud kasumlikkuse vähenemise tähendab, et tehastel tuleb moderniseerimine edasi lükata või sellest hoopis loobuda.

Tööstusharu päästeplaani palus Setšin arutlusele võtta oktoobrikuus koguneval presidendikomisjoni koosolekul. Setšin ise on selle komisjoni esimees. Väljaande käsutuses oleva kirja koopial ilutseb ka Putini resolutsioon „oktoobriks“.

Setšini ettepanekud puudutavad uusi makse. Osaliselt käib jutt tehaste moderniseerimise subsideerimist laenuintresside langetamise kaudu, samuti soovitab ta loobuda nende raudteetariifide indekseerimisest. Setšin märgib, et mahukaim moderniseerimisprogramm käib just tema juhitavas Rosneftis.

Lisaks soovitab ta maksusoodustusi naftatoodete eksporditollidele sõltuvalt ümbertöötamise astmest: mida rohkem ümbertöötlemist, seda madalam maks. Olukorra võiks Setšini sõnul päästa ka tariifide diferentseerimine sõltuvalt bensiini kvaliteedist.

Setšin soovitab diferentseerida ka autokütuse aktsiise.