Samas, suur stardikapital ei tähenda tingimata suurt firmat. Tehnikasektori buumis oli palju rohke rahaga firmasid, mis surid. Nüüd vaatame nelja suurt firmat, mis alustasid väikese rahaga.

Fred DeLuca: Subway

See on justkui õpikunäide. Aastal 1965 võttis DeLuca sõbralt 1000 dollarit (praegu oleks see umbes 7000 dollarit) laenu ning avas võileivapoe. DeLuca oli sel ajal 17 ja ta otsis kasutatud asju ajalehekuulutuste kaudu, saamaks vajalikke tööriistu. Ettevõtja Pete’s Super Submarines (nimetatud helde sõbra järgi, kelle nimi oli Peter Buck) peaaegu pankrotistus, kui linn nõudis 550 dollarit maksva kraanikausi paigaldamist, millele järgnes veel üks 1000 dollariline laen. DeLuca jätkas ja laienes järsult, avades kolm uut poodi.

Praegu on äri nimeks Subway ja DeLuca võileivaimpeerium on teinud temast miljardäri. Buck on saanud varanduse omanikuks sõbra usaldamise eest.

Alex Aguila ja Nelson Gonzalez: Alienware

Aastal 1996 hakkas lauaarvutite hind stabiilselt langema. Marginaalid olid väiksemad ja väiksemaks läksid. Sellest hoolimata sisenesid Alex Aguila ja Nelson Gonzalez ärisse ja hakkasid oma arvutite eest tahtma isegi suuremat marginaali kui kvaliteetsed lauaarvutid. Neil oli kaks eelist. Esimene – nad tundsid oma turgu. Teine – nad võtsid raha ette.

Stardikapitaliks 10 000 dollarit, hakkasid nad võtma tellimusi pühendunud mängijatelt. Esimesel aastal tulid nad vaevu ots-otsaga kokku, kuid kiitvad arvutused tegid Alienware’st eliitkaubamärgi arvutimängijatele. Alienware nišš oli liiga atraktiivne, et sellest mööduda ja aastal 2006, kui Dell ostis firma, ületas müük 100 miljonit dollarit.

Mike Domek: Ticketsnow

Mike Domek oli tegev piletite järelturul, kasutades tutvusi saamaks pileteid kontserditele, spordisündmustele jms. Ta otsustas kasutada oma teadmisi turust aastal 1992, kasutades 100 dollarit ning saades täisajaga piletivahendajaks. Aastal 1996 asutas ta Ticketsnow, online müügikoha piletitele. Aastal 2005 oli Domekil ligi 200 töötajat ja müük ulatus üle 100 miljoni dollari. Domeki karjäär ettevõtjana lõppes aastal 2008, kui TicketMaster ostis kompanii 265 miljoni dollari eest.

Anita Roddick: The Body Shop

Anita Roddick asutas nahahooldustoodete poe 6 800 dollarilise (26 000 dollarit täna) pangalaenuga. Segades kokku erinevaid koostisaineid tütarde abiga, lõi Roddick unikaalseid nahahooldustooteid ja igaühele ka loo. Ta julgustas kliente tooma tagasi tühje anumaid, et kulud madalamad hoida. Pood laienes üle kogu maailma ja L’Oreal ostis The Body Shopi enam kui miljardi dollari eest aastal 2006.

Ei ole õiglane hinnata ettevõtjate rasket tööd vaid stardikulude järgi. Tavaliselt on omanike ambitsioonid need, mis määravad firma edu. Kunagi ostsid suured firmad väikseid ning asendasid endised omanikud enda töötajatega, siis nüüd jätab enam ettevõtteid omanikud tööle, jättes kompaniid eraldiseisvateks üksusteks.