„Tellime vedajalt suviseks kõrghooajaks juurde lisavõimsust nii Saaremaa kui Hiiumaa ühenduse jaoks. Hetkel peab kummagi saarega ühendust kaks parvlaeva, suvel sõidaks neid kava järgi mõlema saare vahel kolm," teatas majandus- ja taristuminister Kristen Michal pressiteenistuse vahendusel.

"Lisaks suhtleme vedaja ja ettevõtjatega, et suunata suured veokid tipptundidelt ära ning Hiiumaa liinil ka ehk eraldi laevale, et vabaneks rohkem kohti sõiduautode kasutajatele," jätkas ta.

Lisalaevade tellimise rahaline kulu riigile on 920 000 eurot Saaremaa liinile ja 144 000 Hiiumaa liinile.

Eelmise aasta juunist augustini veeti Kuivastu-Virtsu liinil kokku üle 650 000 reisija ja ligi 244 000 sõidukit ning Heltermaa-Rohuküla liinil sõitis suvekuudel 255 000 reisijat ja üle 93 000 sõiduki. "Sõitjaid oli rohkem kui varem ning ilmselt on see ka nii sel aastal, seepärast suurendame ka veomahte,“ sõnas Michal.

Suursaarte parvlaevaliinide graafikud ja laevade asetus peaks paika saama lähema paari nädala jooksul. Hetkel sõidavad Virtsu-Kuivastu liinil kaks parvlaeva –„Hiiumaa“ ja „Ionas“ ning Rohuküla-Heltermaa liinil parvlaevad „St Ola“ ja „Regula.

„Suvised sõidugraafikud on praegu veel koostamisel – paari nädalaga loodame kokku leppida graafikud kuni augusti keskpaigani,“ sõnas majandusministeeriumi merendustalituse juhataja Merily Must, kelle kinnitusel on ministeeriumi eesmärgiks saavutada mõlemal liinil nõudlust rahuldav kvaliteet.

„Kindlasti räägime veel täpsed graafikud maavalitsustega läbi, et saavutada mõlema saare tarbeks parim lahendus. Võtame seejuures arvesse nii veomahte, sadamate võimalusi, puuetega isikute ligipääsu ja muud reisijatele olulist,“ lisas ta.

Kokku on 2016. aastal veetransporditoetusena Väinamere Liinid OÜ ja TS Laevad OÜ tarbeks kavandatud 18,65 miljonit eurot. Alates 1. oktoobrist teenindab suursaarte parvlaevaühendusi hanke võitnud Tallinna Sadam.