Siiski vähenes perioodi kasum mullusega võrreldes 15 protsendi võrra provisjonide suurendamise tõttu.

Võrreldes eelmise aasta esimese kvartaliga kasvas panga kogutulu 9% ning kasv jagunes ühtlaselt kõigi peamiste tululiikide vahel.

Vaatamata ebasoodsale intressikeskkonnale suurenes netointressitulu aastases võrdluses 6% võrra ning netoteenustasutulu 14%. Laenuportfell kasvas kokku 1% võrra ning selle maht jõudis 8,1 miljardi euroni. Et pank on jätkuvalt pühendanud palju tähelepanu klientidega kodupanga-suhte loomisele, kasvas hoiuseportfell kokku 10% võrra.

„Nordea viib Baltikumis edukalt ellu 2016. aastaks kavandatud äristrateegiat, mille keskmes on kliendisuhted, digiteenuste arendus, bilansistruktuuri parandamine ja kasumlikkus. Oleme laiendanud nii era- kui äriklientidele kättesaadavate digiteenuste valikut, sest klientide nõudlus kvaliteetsete kauglahenduste järele kasvab kiiresti,“ ütles Nordea Balti panganduse juht Inga Skisaker.

„2016. aasta alguses tulime välja mitme strateegiliselt olulise algatusega, mis muudavad pangatoimingud meie juures veelgi lihtsamaks ja mugavamaks ning annavad kliendile võimaluse kõiki oma rahaasju tõepoolest distantsilt juhtida. Lisaks sellele, et Nordeast sai Balti riikides esimene pank, mis avas virtuaalse nõustamiskeskuse ja lõi Nordea Grupi edukale kogemusele tuginedes klientidele võimaluse kaugkohtumiseks pangatöötajaga, on pank teinud algust ka uuendusliku ja turvalise mobiilipõhise autentimisega, mis muutub 2016. aasta jooksul kättesaadavaks üle kogu Baltikumi.“

Eesti tulu kasvas, kuid kasum vähenes

Eestis teenis Nordea tänavu esimeses kvartalis 20,3 miljonit eurot kogutulu, mis on 8% rohkem kui eelmise aasta samal perioodil. Vaatamata madalatele intressimääradele on netointressitulu 2% võrra kasvanud ning jõudnud 14,8 miljoni euroni, samas kui netoteenustasutulu on tänu klientidele suurenenud aktiivsusele kasvanud 14%, 3,5 miljoni euroni.

Laenude kogumaht kasvas eelmise kvartaliga võrreldes 0,4% võrra, 3,31 miljardi euroni. Ka hoiuseportfell on stabiilne: see kasvas 0,3% võrra ja jõudis 3,31 miljardi euroni. Lähtudes panga konservatiivsest riskipoliitikast, suurendati esimeses kvartalis äriklientide laenukahjumi reservi.

Selle tagajärjel tegevuskasum aastases võrdluses küll langes, kuid I kvartal lõpetati siiski 5,1 miljonilise kasumiga.

„Tänu sellele, et meil on õnnestunud luua tugevad kliendisuhted, on meie majandustulemused stabiilsed, ka tulevikuprioriteedid on selged ning konkreetsed. Aasta alguses tegi Nordea Eestisse investeeringu, et luua siia Nordea Grupi tugiteenuste keskus, mis peaks saama osaks Grupi struktuurist ning pakkuma ligi 50 uue loodava ametikoha abil kvaliteetseid tugiteenuseid,“ ütles Nordea Eesti juht Petri Nikkilä.

„Lisaks on mul eriti hea meel, et meie saavutusi on tunnustanud ka rahvusvaheline rahandusajakiri Global Finance, mis nimetas Nordea Eesti aasta pangaks 2016.“