"Kuigi sõiduohutuse seisukohalt on kõige turvalisem möödasõitu üldse mitte teha, on siiski paratamatu, et möödasõite tuleb ette. Eestis on palju räägitud, et meil ei ole võimalik ega mõistlik ehitada kõik suured maanteed neljarealiseks. Optimaalne on rajada olulisematel teedel vähemalt 2+1 möödasõidud, mis tagavad parema sõidumugavuse ning kindlasti tõstavad ka ohutust," sõnas ASi Nordecon juhatuse liige Avo Ambur.

Nordecon ehitab maanteeameti tellimusel Tallinn-Pärnu-Ikla maanteel üheksa kilomeetri pikkuse lõigu ümber nii, et sellel hakkab olema kuus vaheldumisi paiknevat möödasõidulõiku pikkusega 900–1527 meetrit.

Ligikaudu üheksa kilomeetri pikkune Ääsmäe-Kohatu lõik (Tallinn-Pärnu Ikla maanteel kilomeetritel 28–37) rekonstrueeritakse 2+1 möödasõidualadega maanteeks koos tagasipöördekohtadega. "Lisaks maantee rekonstrueerimistöödele ehitame ökodukti, lammutame olemasoleva Kernu silla ja rajame selle asemel uue," lisas Avo Ambur.

Nordecon teostab muu hulgas ühe tagasipöördekoha asukohamuutuse projekteerimistööd, katendiarvutused ja ökodukti tugevusarvutused. Lepingu raames pinnatakse ka ca 70 000 m2 kõrvalmaanteid. Tööde pikkus on 13 kuud, möödasõidurajad ja teed valmivad 2017. aasta novembri lõpuks.