Rootsi majanduslehe Dagens Industri andmetel võib Nordic Jet Line nõuda novembri algusest saadik päästesüsteemide rikke tõttu ärajäänud reiside tõttu Norsafe Selanticult 15-20 miljonit Rootsi krooni (27-36 miljonit krooni) kahjutasu.

Nordic Jet Line'i kahe katamaraaniga sõitis tänavu kokku 366.000 inimest võrreldes mullu aasta kokkuvõttes 344.000 reisijaga.

"Minu hinnangul oleks selliste ilmadega tänavune reisijate arv ilma selle vahejuhtumita ulatunud kuni 430.000 inimeseni," ütles Nordic Jet Line'i tegevdirektor Mikael Granrot.

Granroti sõnul on laevafirmal olemas küll kindlustus kõikide ärajäänud tulude katteks, kuid pärast jõule kavatseb Nordic Jet Line tõenäoliselt Norsafe Selanticu vastu kohtusse minna.

"Ma arvan, et nii kindlustusfirma kui ka meie esitame oma nõudmised kahes kohtuasjas, välja arvatud muidugi juhul, kui me ei saavuta Norsafe Selanticuga enne vastavat kokkulepet," lisas ta.

Praeguseks on Nordic Jet Line tellinud Selanticu päästesüsteemide asemele Taani päritoul Viking Life Savingu süsteemid, mille maksumus on 6,5 miljonit Rootsi krooni ehk üle 11,8 miljoni Eesti krooni, ütles Granrot.

Granroti sõnul tingis süsteemide vahetuse asjaolu, et Norsafe Selantic ei suutnud ligikaudu kahe kuu jooksul rikkis toodet korda teha ning seetõttu pole Nordic Jet Line tulenevalt Norra mereohutusameti nõuetest ka liinile naasnud.

"Meil on olnud väga hea koostöö Norra võimudega ning ka laevaliikluse peatamine toimus koostöös võimudega," rääkis Granrot.

Granrot avaldas samas rahulolematust fakti suhtes, et vajalikele tingimustele mittevastav päästevarustus on heaks kiidetud sertifitseerimisfirma Norske Veritase poolt ning samu süsteeme kasutatakse mitmetel alustel kogu Euroopas.

"Teiste seas on sama päästevarustus ka Gotlandi saare [ja mandri vahel] sõitval kiirreisilaeval Gotland," märkis Granrot.

Norsafe on üks maailma suurimaid laevadele päästepaate tootev ettevõte, Nordic Jet Line'le rikkis päästesüsteemid valmistanud Selantic on Norsafe hiljuti omandatud tütarfirma.