Nordica tühistamiste tõttu kannatanud reisijatel on õigus hüvitisele

 (14)
15 Nordica töötajat on endiselt haiguslehel, kuid lende ei tühistata
Nordica tühistamiste tõttu kannatanud reisijatel on õigus hüvitisele
Nordica lennukFoto: Andres Putting

Lennutõrgete tagajärjel kannatanud reisijatele hüvitisi välja nõudva ettevõtte Skycop juhi Marius Stonkuse sõnul peaksid avalduse moraalse kahju hüvitamiseks esitama kõik reisijad, kelle reisiplaane Nordica meeskonnaliikmete haigestumine mõjutas. Nordica pressiesindaja Toomas Uibo kinnitas, et lennufirma maksab alati reisijatele hüvitised täies mahus välja ning selleks pole vaja kasutada kolmandaid osapooli.

„Lennufirma töötajate haigestumine ei kvalifitseeru erakorralise asjaoluna, mis võimaldaks lennufirmal keelduda moraalse kahju hüvitamisest. Kui lend hilineb kuni kolm tundi või see tühistatakse, on reisijal õigus saada lisaks asenduslennule ka rahalist hüvitist, mis sõltuvalt lennu distantsist küündib 600 euroni,“ selgitas Stonkus.

„Toidutalongid ja asenduslennu piletid ei ole kompensatsioon, vaid kohustuslik tugi hilinenud lennu korral, mis ei tohi kuidagi kahandada rahalise kompensatsiooni suurust. Lennufirma vautšerid on aga sageli piiratud kehtivusajaga, neid saab kasutada ainult konkreetse lennufirma lendude ostuks ning nende väärtus ei pruugi katta huvipakkuva lennu tegelikku maksumust. Euroopa Liidus kehtivate seaduste kohaselt on reisijal õigus nõuda kompensatsiooni veel pikki aastaid pärast hilinenud või tühistatud lendu ning kompensatsiooniks saadud raha võimaldab tal osta endale mistahes lennufirma pileteid või kasutada raha hoopis muuks otstarbeks kui lennureis,“ ütles Stonkus.

Seotud lood:

Toomas Uibo lisas, et kompensatsioon makstakse igal juhul välja. "Nordica seisab alati reisijate õiguste ees ning reisijad võivad olla kindlad, et saavad hüvitise alati 100% ulatuses kätte. Neil tuleb lihtsalt saata vastav e-mail ja raha laekub ilma vahendustasudeta arvelduskontole. Meil ei ole kolme aasta jooksul ühtegi probleemi selles vallas olnud," lisas ta.

Lennud tühistati paarikümne töötaja haigestumise tõttu

Nordica tühistas laupäeval ja pühapäeval mitu lendu, kuna ettevõtte personalis võtsid üle paarikümne inimese töölt haiguslehe. Nordica pressiesindaja Toomas Uibo selgitas laupäeval, et lennundusmaailmas on isegi nohu väga suur oht lennu turvalisusele. "Nohust võib välja kasvada väga tugev peavalu, mis paneb ohtu piloodi tervise ja lennu turvalisuse," sõnas Uibo.

Ta kahtlustas, et seoses kuumal ajal huugavate konditsioneeridega ongi üle paarikümne ettevõtja töötaja pidanud jääma koju tervist parandama. "Mõned lennud on õnnestunud katta muu personaliga, aga kahjuks kõiki lende ei õnnestu päästa," sõnas Uibo.

Täna hommikuse seisuga on 15 töötajat veel Uibo sõnul haiged. "Reedel oli neid veel üle kahekümne. Praegu ei ole oodata ühegi lennu tühistamist täna ega homme," lisas ta.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare