Subaru XV, Forester, WRX ja WRX STI on alates maist venemaalastele 13 protsendi võrra kallimad.

Hinnatõusu põhjuseks on nõrk rubla. Subaru selgitas, et kuna autode hinna korrigeerimine on seetõttu vältimatu, võttis autotootja vastu otsuse „vältida sagedasi, väikseid hinnatõuse“.
Viimati tõstis Subaru Venemaal autod hinda eelmise aasta 15. mail 2-3 protsendi võrra.

2014. aastal müüs Subaru Venemaal 17 577 sõidukit, mida on 4,3 protsendi rohkem kui aasta varem. Samas kasvas autotootja turuosa marginaalselt – 0,6 protsendilt 0,7 protsendile.

Subaru ei ole ainuke autotootja, kes Venemaal hindu on tõstnud. 13. jaanuaril teatas 20-protsendilisest hinnatõusust Toyota.

„Hinnatõus puudutab kõiki mudeleid, välja arvatud baasvarustuses Toyota Land Cruiser 200,“ selgitas ettevõtte esindaja.

Tema sõnul käib jutt autodest, mis on toodetud selle aasta jaanuaris. Milline on ettevõtte edasine hinnakujundus Venemaal, ei ole veel teada.

Detsembris lõpetas autotootja Kia Venemaale autode tarned, mille eest tellijad on juba maksnud. Vene ajalehe Kommersant allikate sõnul on põhjuseks rubla kursi langus.

Üks Kia edasimüüjatest rääkis, et autotootja ei võta enam edasimüüjate käest vastu raha, mille tellijad on autode eest maksnud.

Mitmed edasimüüjad on teatanud, et Kia sõidukite eest ei ole võimalik 100-protsendilist makset teha, vastu võetakse vaid sissemakseid, kusjuures see, milliseks kujuneb auto lõplik hind rublades, ei ole sissemakse tegemise hetkel teada. Kia Motors Rus teatas, et kui edasimüüja ei saa mingil põhjusel anda kliendile kätte väljaostetud autot, on kliendil õigus raha tagasi saada.

Allikad oletavad, et Kia Motors Rus loodab selle peale, et ostjad täpselt nii teevadki ja hiljem saavad nad autod maha müüa kõrgema hinnaga, milles on juba arvestatud rubla devalveerumist.
Enne Kiat peatasid oma sõidukite müügi juba Audi, GM ja Jaguar Land Rover. Ettevõtted teatasid, et taastavad müügi pärast seda, kui olukord Venemaal stabiliseerub.