„OECD soovitas oma 2012. aasta majandusraportis väga selgelt maksukulu ehk maksuerisuste, sh eriti käibemaksuerisuste kaotamist,“ märkis Pruunsild. „ See, et 2015. aasta raport seda otsesõnu ei ütle, tuleb sellest, et igal aastal ongi OECD-l uus fookus, et mitte end korrata ja et raportid aastati end ei dubleeriks. Seega - 2012 tehtud soovitused käibemaksu kohta kehtivad praegu täpselt samamoodi,“ märkis ta.

„2015. aasta raport soovitab aga tööjõumaksudelt maksukoormust mujale nihutada. Kui need kaks raportit kokku panna, siis tulebki maksukoormust nihutada käibemaksuerisuste kaotamisele (ja muule),“ edastas Pruunsild.

OECD soovitab Eestil selle aasta raportis veelgi vähendada palgalt, eriti madalalt palgalt makstavat tulumaksu. Samuti soovitatakse suurendada kinnisvara maksustamisest saadavat maksutulu, kaotades maksuvabastused ja hinnates kinnisvara turuväärtuse alusel.
OECD soovitab kaotada eluasemelaenude intresside maksuvabastuse. Samuti soovitatakse pikemas perspektiivis kaaluda riigieelarves väikese puudujäägi lubatavust.

Maksuerisuste teemat puudutas OECD 2012. ja 2011. aasta ülevaates. Siis märgiti, et Eesti käibemaksusüsteem on suhteliselt efektiivne, kuid seda saab parandada parema administreerimise ning teenuste ja kaupade maksuerisuste kaotamisega. See on üldine soovitus ning konkreetsetest kaupadest ning teenuustest ei räägita ega konkreetseid soovitusi Eestile selles osas ei anta. Lisaks märgitakse 2011.aasta analüüsis, et Eestil on ruumi ka käibemaksumäära üldiseks tõstmiseks, sest see jääb allapoole Põhjamaade tavapärast määra.