Pooleliitrine pudel Eesti Standardit ehk Kukeviina maksab näiteks Prismades 42 krooni ja 90 senti. Sama hinnaga saab Säästumarketitest osta ka Liviko liinidelt pärit Lauaviina, mis seni olnud Eesti odavaimaks viinaks, kirjutab Postimees.

Ofelia juhi Outi Siveni kinnitusel püüavad nemad uue viinamargiga hõivata senisest suuremat turuosa just odavate viinade hulgas.

Odavad viinamargid on Eesti viinaturust hõivanud hinnanguliselt ligi 75 protsenti ja kallima hinnaklassiga viinad kuni paarkümmend protsenti. Nende kahe näitaja vahele jäävad mõneprotsendise turuosaga keskklassi viinad.

Uue viinabrändi tulek on selge märk sellest, et konkurentsivõitlus ei ole viinaturult kuhugi kadunud, kuigi viimasel ajal pole suurt hinnarallit täheldatud. Viimaseks sündmuseks sellel turul oligi just Liviko Lauaviina tulek, sest varem nii odavat ametlikku kaubamärki turul ei olnud.

Liviko turundusjuhi Janek Kalvi sõnul on uue odava kaubamärgi tulek märk sellest, et Eesti alkoholituru liidri Liviko hinnad ei olegi nii röövellikud, kuigi konkurendid on püüdnud seda turu solkimiseks nimetada.

Samas peab Kalvi uuele viinale kehtestatud madalat hinda paarikuuseks nähtuseks ning ei usu, et pikemas perspektiivis uus kaubamärk nii odavaks jääb. Samas peab ta võimalikuks, et sobivate müügikoguste korral on nii madala hinnaga võimalik ka kasumit teenida. “Liviko Lauaviin on igatahes kasumis,” kinnitas ta.

Outi Siveni kinnitusel eeldab kasumi teenimine loomulikult suurt müügimahtu ning selle loodab ta ka saavutada.

Remedia kommertsdirektori Sirje Potisepa sõnul on uue ja odava kaubamärgiga turule tulek selge märk Ofelia püüdlustest oma turuosa kasvatada. “Kui tahad suuremat tükki turust, on alati kõige lihtsam hinda langetada,” lausus ta.

Samas ei saa Potisepp aru, kuidas sellise hinna juures on võimalik kasumit teenida, ning seetõttu ei kavatse Remedia kindlasti mõne uue viinabrändiga hinnasõtta sekkuda.