Veeteede ameti peadirektori esimene asetäitja Arvo Veskimets ütles ETAle, et kuigi tööde mahu suurenemise tõttu pikendasid keskkonnaministeerium ja mereinstituut süvendamisperioodi 15. maini, lükkub see taas edasi. Suuremad tööd on tehtud ning algavad viimistlustööd ning mõõdistus, ütles Veskimets. Tema sõnul on lootust mai jooksul töödega valmis saada.

Veeteede ameti peadirektori asetäitja kt Toivo Prela sõnul on riik süvendustöödeks eraldanud 6,49 miljonit krooni, millele lisanduvad mõõdistamis-, märgistamis- ja projektijuhtimiskulud. Kogu investeering peaks jääma 7,5 miljoni krooni piiresse.

Laevakompanii tegevdirektor Tõnis Rihvk ütles ETAle, et kuna veeteede amet pole laevakompaniid tööde venimisest teavitanud, on suured laevad valmis homsest liinile minema. "Kui aga homseks valmis ei saa, peavad laevad kuu lõpuni kai ääres seisma, ning Hiiumaal juba alanud turismihooaja tõttu tekivad üleveol suured järjekorrad," nentis Rihvk.

Rihvki sõnul peab süvendustööde venimisega laevakompanii tegema kuus sada reisi rohkem, kui seda näeb ette riiklik tellimus, kuigi raha selleks ettenähtud pole. Laevakompanii suur parvlaev Scania mahutab 800 reisijat ning 80 sõiduautot. Ofelia mahutab 600 reisijat ja 110 standardautot. Praegu Rohuküla-Heltermaa liinil sõitvad Kõrgelaid ja Harilaid mahutavad vaid 120 reisijat ja 35 autot.

Kuigi Heltermaa ja Rohuküla vahelist merekanalit süvendati juba 1998. aastal, oli veeteede amet sunnitud osalise praagi tõttu kanali põhjas avastatud takistused siluma, et saavutada vajalik viiemeetrine sügavus. 1998. aastal läks Rohuküla-Heltermaa vaheline laevatee süvendamine maksma 35 miljonit krooni.