Ringkonnakohus tegi jaanuari lõpus otsuse, millega teie firma Spacecom peab Eesti Raudteele maksma enam kui 15 miljonit eurot. Kas kavatsete seda maksta, kui ka riigikohus vastavalt otsustab või asja hoopis tagasi lükkab?



Olen ringkonnakohtu pealiskaudsuses pettunud, kuid usun, et aastatepikkune vaidlus saab põhjaliku menetluse ja õiglase lahendi riigikohtus.

Olete edasikaebuse riigikohtule jõudnud juba esitada?

Eelmisel reedel esitasime ära.

Kuivõrd võis ringkonnakohtu otsus olla teie hinnangul mõjutatud kohe-kohe ees seisvatest valimistest? Teenis ju majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts vähem kui 180 miljoni krooni võitmisega riigifirmale poliitilist krediiti.



Ma väga loodan, et Eesti Vabariigis ei tee kohtunikud otsuseid selle järgi, millal toimuvad valimised. Selle otsusega ei teeninud Juhan Parts riigile 180 miljonit krooni, vaid tõi kaasa sadadesse miljonitesse kroonidesse ulatuva nõude menetlemise Euroopa Liidu institutsioonides. Euroopa Komisjon on juba alustanud Eesti riigi suhtes rikkumismenetlust raudteeturu avamise puudujääkide pärast ning Spacecomiga juhtunu on selge tõestus, et rikkumismenetlus on asjakohane ja põhjendatud.

Eesti Ekspress kirjutas eile, et Eesti Raudteed esindanud Leon Glikmani juhitav advokaadibüroo üks osanikke on minister Juhan Partsi elukaaslane Daisy Tauk. Advokaadibüroo on kolme aastaga teeninud kohtuprotsessilt 7,8 miljonit krooni ning eile avalikuks tulnud „salalepe“ lisab nööbile ka ülikonna ehk firma kaukasse kukub kohtus saavutatud võidu korral edukustasuna veel üle 25 miljoni krooni. Kuidas kommenteerite ning ka see avas ka teie silmi mingis osas?


Ma arvan, et tegemist on väga suurte summadega. Igatahes on selge, kes konkreetselt teenib miljoneid, kui antud kohtuotsus jääb jõusse ja kompromissi ei sõlmita.


Kui palju raha olete kaotanud sellesama kohtulahingu käigus?

Kuigi see võib võtta veel aastaid, siis ootame esmalt ära lõpplahendi - eks siis paistab, kes ja kui palju raha kaotab.

Millised olid peamised põhjused, miks ei õnnestunud Eesti Raudteega kompromissi saavutada?


Kompromiss Eesti Raudteega oli saavutatud ning see oleks lõpetanud kõik vaidlused. Selle olid heaks kiitnud mõlema ettevõtte juhatus ja nõukogu. Nagu lugesin Eesti Ekspressist, pani kogu mahukale kokkuleppele päeva pealt veto minister Juhan Parts, õigemini tema nõunik (Jüri Raatma - toim).

Minu jaoks jääb täiesti arusaamatuks, kuidas saab ühe ministri nõunik survestada suure riigile kuuluva äriettevõtte juhatust ja nõukogu? Kas see on seaduslik ja kas see on eetiline? Minu hinnangul on kompromissi sõlmimata jätmine Eesti riigile kahjulik ning sellest tekib mul ka küsimus - milline oli ministri nõuniku motivatsioon leppe põhjalaskmisel?

Kas kompromiss Eesti Raudteega on täielikult maha maetud või on teie hinnangul võimalik seda veel sõlmida? Olete valmis maksma enam kui varem pakutud 60 miljonit krooni?



Ma jätkuvalt usun, et kompromiss on võimalik. Me ei ole siiani pöördunud EL-i vaid seetõttu, et lootsime mõistlikult kokku leppida. Olen Eesti Vabariigi kodanik, ega soovi oma riigiga Euroopas kohut käia. Praeguse seisuga ei ole mul teist võimalust, kuid loodan endiselt, et terve mõistus pääseb võidule. Kindlasti ei ole me valmis maksma rohkem kui 60 miljonit krooni.

Õigupoolest oli tegemist väga hea pakkumisega Eesti riigi jaoks, kuna meie võimalik nõue Euroopa Komisjonile ulatub selgelt üle 500 miljoni krooni piiri.

Kuivõrd reaalne ikkagi on, et viite asja Euroopa Komisjoni tasemele?

Kui kompromisslahendit ei teki, siis lähme oma nõudega kindlasti Euroopasse.