Moppel vastab Delfi online saadetud küsimusele, milline on praegune konkreetne omahind bensiinile ja diislile ilma maksudeta ja maksudega ning miks?

"Hinnaaluseks võtame 6. detsembri European Oil Bulletin’i väljalase, kus hinnad on Eesti keskmised jaemüügihinnad ning sealt on selgelt näha, et riik lisab umbes 60% kütusehinnale aktsiisidena juurde. Selliselt hindu kõrvutades näeme selgelt, miks kütuste jaehinnad nii kõrged on ja kui suur on riigimaksude osakaal kütuse hinnas," lisas Moppel.

Kütuse hinnad maksude ja maksudeta:

Diislikütus (€/L)

Hind maksudeta 0,57278 (8,96205 krooni)

Hind maksudega 1,15885 (18,13206 krooni)

Bensiin 95 (€/L)

Hind maksudeta 0,52440 (8,20507 krooni)

Hind maksudega 1,13660 (17,78395 krooni)

.
"Samast väljaandest, European Oil Bulletin, võib välja lugeda muidki huvitavaid fakte. Näiteks, et Eesti bensiin on maksudeta võrdluses koos Suurbritanniaga EL odavaim ja koos maksudega viie odavaima hulgas. Samuti, et Eesti diislikütus on maksudeta võrdluses küll EL odavaimate hulgas, kuid maksudega arvestuses kümne EL odavaima hulka ei mahu," selgitas Moppel. 

Turundusjuht lisab veel, et makse arvestamata on EL odavaimad kütused Suurbritannias, samas kui koos maksudega on sealne bensiin üks kallimaid ja diislikütus konkurentsitult kalleim.