Üheks konkurentsi tugevnemise põhjuseks on kindlasti aktsiisitõusust tulenev transpordiettevõtete tankimine Lätis ja Leedus. „Oleme sellele omalt poolt kaasa aidanud, sest panime Olerexi kütusekaardid tööle nii Lätis kui ka Leedus. Seega saavad meie kliendid ilma takistusteta tankida soodsamat kütust lõunapiiri taga, kus liitrihind on üle 10 sendi soodsam,“ rääkis ta.

Kuna transpordisektoris on kogu Euroopas äärmiselt tugev konkurents, siis pikamaa-autod, kes sõidavad Lääne-Euroopasse, on arusaadavalt asunud tankima soodsamat kütust Eestist väljas. „Ausalt öeldes ei ole kütuseettevõtetel suurt vahet, kus nende kliendid tangivad, sest partnerlustehinguga teenitakse marginaali samamoodi ka Lätis ja Leedus müüdud liitritelt,“ tõdes Vaht.

Transpordiettevõtete elu on tema sõnul tehtud lihtsaks ka käibemaksu tagasisaamisel, seega ei ole transpordiettevõttel vahet, kus ta parasjagu tangib. „Täna käib Lätis ja Leedus väga tihe rebimine Eesti klientide pärast ning sealsed tanklaketid pakuvad häid soodustusi,“ tõdes ta. Vaht märkis, et 26. aprilli seisuga oli Olerex Lätis ja Leedus müünud juba üle kahe korra rohkem kütust kui märtsikuuga kokku ning tarbimine kasvab ning iga päev teeb ettevõte turul üha uusi müügirekordeid.

„Targa valitsuse jaoks peaks olukord olema tõsiselt murettekitav,“ ütles Vaht. Ta märkis, et peaminister pareeris riigikogu infotunnis vastamisel osavalt sellega, et esimese kvartaliga on kõik korras ning tarbimine Eestis kasvab. Nõks seisneb selles, et jaanuarikuisest kütusevarumisest tulenevalt laekus ka planeeritust enam kütuseaktsiisi, kuid nüüd, kus varud on ammendunud, hakkab ka mõju avalduma riigieelarvele.,“ lausus Vaht.