"Sochi 2014" või "Team Russia" sildi ja logoga sallid, seljakotid, toidukaubad, aga ka mansetid, mööbliesemed, vihmavarjud, hamstrite söögikausid või koertele mõeldud spordiriided müüvad Venemaa praeguses olümpiapealinnas niivõrd hästi, et inimesed on nõus meenete nimel mitmeid tunde järjekorras seisma, kirjutab majandusportaal Bloomberg.

Mängude ametliku kodulehe andmetel on 2014. aasta Sotši olümpiaga seotud meenete käive ületanud juba 1,3 miljardit dollarit ning suveniirivalikus on üle 5000 erineva toote. 

Bloombergiga rääkinud turisti sõnul ootas ta kaks tundi järjekorras, et osta suveniiriks koju kaasa olümpiamängude müts. Poodi sisse jõudes öeldi aga talle, et need on juba otsas, nii pidi ta leppima vaid kinnastega.

Olümpialogod lubavad nänni eest küsida ka müstiliselt kõrgemat hinda võrreldes sama, aga ilma sümboliteta kauba eest. Näiteks kui seesama ihaldatud müts, mille nimel turistid mitmeid tunde ootamisele kulutavad, maksab olümpiakülas 1700 rubla ehk 35 eurot, siis ilma logota mütsi saab kätte 350 rubla ehk 7-8 euro eest.

Mitmed eksperdid nendivad samuti, et selliste suurürituste ajal kulutavadki heatujulised külastajad rohkem ja venelased ise on veel eriti helde käega, sest tegu on ikkagi kordumatu sündmusega nende elus. Seetõttu pole neil probleemi näiteks kapuutsiga pusa eest 150 eurot või villase kampsuni eest 300 eurot välja käia. 

Venemaa suurim spordikaupade müüja Sportsmaster alustas olümpiateemaliste suuskade, uiskude ja muude tarvete müümist juba eelmisel aastal ja sellest ajast on poeketi müüginumbrid meeletult kasvanud. Sportsmasteri esindaja sõnul on nad oma kahe aasta müügieesmärgi täitnud juba esimese aastaga.