Energiline juht Sergio Marchionne loodab Itaalia autohiiu Fiati praegusest kriisist välja tuua ühe maailma suurema autoettevõttena ning on tõsiselt ette võtnud kolmest USA kohalikku päritolu suuremast autotootjast kaks: nii General Motorsi kui ka Chrysleri, mis juba läks pankrotti. Täna andis USAs kohus loa müüa pankrotis Chrysler ettevõtete rühmale, mida juhib Fiat.

General Motorsi Euroopa osast soovib Fiat endale saada Opeli üksust Saksamaal, mille hulka kuulub neli tehast umbes 25 000 töötajaga, ja sellega tihedalt seotud Briti Vauxhalli, mis toodab suuremalt jaolt Opeli mudelitel põhinevaid autosid, mille rool on paremal pool, kirjutas Bloomberg.

Opeli tehaste töötajaid esindavad ametiühingud on väljendanud muret selle pärast, et osa töötajaid võib koha kaotada, kui juhtumisi peaks kinni pandama nende Opeli mudelite tootmine, mis konkureerivad Fiati analoogidega. "Me ei saa sellest rääkida, enne kui teame, kas tehing toimub või mitte," kommenteeris Fiati nõukogu esimees Luca Cordero di Montezemolo.

"Oluline on see, et me esitasime pakkumise tähtajaks ja et see on atraktiivne pakett," lisas Montemozolo, viidates sellele, et täna lõppes Saksamaa valitsuse esitatud tähtaeg, milleks pidid Opeli ostmisest huvitatud esitama oma pakkumised.

Ärimees Frank Stronachi Kanadas asutatud ettevõte Magna International tõi omanikule rikkuse BMWdele ja Mercedestele osade tootmisega. Korra edutult Chryslerit omandada soovinud Magna pakkumine on Saksa riigile rohkem meeltmööda kui Fiati oma, kuna Magna kavatseb autosid tootma hakata oma brändi nime all.

Stronach on lubanud Opeli integreerida oma autoosi tootva ettevõttega ja tehased kindlasti tööle jätta. Magnal on muu hulgas tugevad liitlassuhted ja Vene autotootja GAZiga, mis aitaks Opelil jala paremini Vene turu ukse vahele saada.

Kolmas kosilane on Brüsselis asuv investeerimisettevõte RHJ International, millele kuulub muude varade hulgas osalusi autoosi tootvates ettevõtetes, näiteks Jaapani Asahi Tecis ja Belgia Honsel International Technologiesis. Kaks kolmandikku RHJ käibest on seotud autoosadega.

Otsuse, kellele Opel müüa, teeb lõpuks General Motors, kuid Saksa valitsuse sõnaõigus otsuse mõjutamise on üsna suur, kuna riik toetab ostjat tõenäoliselt miljardite eurodega, et tehing toimuda saaks.