Pankroti poole triivivale USA autotootjale General Motorsile kuulub ELis rida Opeli tehaseid Saksamaal, Belgias, Poolas ja Hispaanias, peamiselt Opeli Briti variante tootev Vauxhall Suurbritannias ning lisaks Saabi tehased Rootsis. Kontsernil on Saksamaal 25 000 töötajat ning Suurbritannias 5500 töötajat.

Valitsuse abi tähendaks nn sildfinantseerimist ehk ajutist rahalist toetust, mille investor peaks kokkulepitud aja möödudes tagastama. Öö läbi kestnud kõnelused Saksa valitsuse ja General Motorsi vahel pidurdusid, kuna GM käis välja uue abinõudmise, paludes valitsuselt 300 miljonit eurot.

Põhilised võistlejad, kes Adam Opel GmbH üle soovivad võtta, on Itaalia Fiat ja ärimees Frank Stronachi Kanadas asutatud ettevõte Magna International, mis tõi omanikule rikkuse BMWdele ja Mercedestele osade tootmisega. Vürtsi lisab asjaolu, et Magna on pakkumist tehes kampa löönud oma vana äripartneri, Vene veoautode ja BTR-soomukite tootjana tuntud GAZ Groupi ja Venemaa hoiukassade võrgu pärija Sberbankiga.

Kolmas kosilane, Brüsseli börsil noteeritud autovaruosade äris tegutsev kontsern RHJ International on konkurentsist välja langenud. Neljas pakkuja oli Hiina päritolu Beijing Automotive Industry Corp (BAIC), kuid nende pakkumine tuli liiga hilja, et valitsus saanuks seda korralikult hinnata, ütles Saksa rahandusminister Peer Steinbrück eile. Saksamaa valitsuse sõnal peaks olema otsustav kaal sellepärast, et riigilt oodatakse miljardeid eurosid abi ostjale.

"Nii Fiat kui ka Magna, kinnitades Vauxhalli tootmise jätku Suurbritannias, on avaldanud kindlat seisukohta, et oodata on muutusi, töökohtade kaotamist nii siin kui ka Saksamaal, Hispaanias, Belgias ja mujal." ütles Briti majandusminister Peter Mandelson ärilehe Wall Street Journal teatel. Mandelsoni sõnul varustab GMi Euroopa üksus turgu üle ja peab oma äri ümber korraldama, kuna nõudlus autode järele on kahanenud.