Eestlaste pakkumine ei olnud mitte ainult umbes 30 miljoni euro võrra soodsam, vaid Skinest Rail pakkus ka näiteks viis aastat pikemat garantiiaega, kirjutab Ungari meedia. Kui venelased pakkusid garantiiajaks 25 aastat, siis Skinest Rail 30 aastat.

“Me ei kommenteeri paari järgneva päeva jooksul Budapesti transpordiamet otsust,” vastas Skinest Raili juhatuse liige Sergei Jakovlev küsimusele, et kas nad kavatsevad vaidlustada ameti otsuse neid hankelt kõrvaldada.

Ungari meedia andmetel pakkusid eestlased hankel lisaks ka palju moodsamaid ja energiasäästlikumaid lahendusi kui venelased.

Põhjustena, miks eestlased hankelt eemaldati on loetletud mitmed detaile, mis Ungari ajakirjanikega rääkinud ekspertide sõnul võisid olla küll juriidilises mõttes põhjendatud, kuid sisuliselt siiski tehnilist laadi, marginaalsed ja kergesti muudetavad.

Hanke võitis Vene ettevõtte Metrovagonmash. Hanke mahuks on 221 miljonit. Venelased võitsid hanke pärast seda kui Skinest Rail hankelt diskvalifitseeriti. Lepingu sõlmimiseni peaks jõutama 20. juulil.