Kuigi traditsiooniks saanud aasta alguse sooduskampaaniad pakuvad enam ja soodsamat kaupa senisest pikema aja jooksul, toovad poodlejad kaubanduskeskustele siiski väiksema käibe kui mullu.

Tallinna Kaubamaja juhatuse esimees Raul Puusepp rääkis Päevaleht Online’ile, et kaupa müüakse tükiliselt enam-vähem sama palju kui eelmisel aastal samal ajal, rahaliselt on tulemused aga pisut langenud. Tema hinnangul võiks langus olla umbes 10 protsenti.

„Päris hästi on läinud,“ oli Puusepp siiski rahul. „Kaupa on vaja osta ja pigem teevad inimesed targalt, kui kasutavad võimalust praegu soodsalt kvaliteetset kaupa osta.“

Kaubamaja juht tunnistas, et nii nende firma kui ka teised on sel aastal teinud enam jõupingutusi, et inimesi ostma meelitada. „Kõik on hindu langetanud tavapärasest enam. Nii soodsalt ei ole Eestis varem kaupa müüdud. Hindu on antud ka alla omahinna,“ märkis ta ja lisas, et alla omahinna on osa kaupu müügis ka Kaubamajas.

Kuigi kampaaniad ei ole veel läbi ja lõplikke numbreid veel teada ei ole, kinnitas ka Rotermanni kaubamaja kaubanduspindade juht Triin Mägi, et üürnike müügikäibed on ilmselt langenud.

„Allahindlus on selgelt argument, mis rohkem rahvast poodidesse toob, aga tegelikult hindaksin, et pisut on seda võimalust sel aastal kasutamas vähem rahvast kui eelmisel aastal,“ arvas Mägi.

Tema hinnangul ei ole müüjad tarbijate püüdmisel siiski sel aastal oluliselt rohkem pingutanud kui varem. Reklaami tehakse endiselt ja allahindlused on sama ulatuslikud. Ainsa erinevusena tõi Mägi välja kampaaniate kestuse.

„Allahindluste periood algas sel hooajal varem, juba enne jõule. Seda oli enam näha teistes kaubanduskeskustes, meil natuke vähem,“ sõnas ta.
Perioodi tulemusi üürnikelt tulnud info põhjal kokku võttes ütles Triin Mägi, et pigem ostetakse sel aastal ikkagi vähem ja madalama hinnaga asju kui mullu.

Uue trendina tõi Kristiine kaubanduskeskuse tegevdirektor Allan Remmelkoor välja seiga, et kuu alguses, kui inimesed palga kätte saavad, on müük kauplustes küll üsna hea, kuu teine pool aga jääb soiku.

„Sügisel hakkas langus pihta ja trend jätkub. Möödunud aasta tasemetel me ilmselt selle aasta jaanuaris ei ole,“ sõnas Remmelkoor. „Kõik püüavad olla nutikamad, kavalamad ja teha paremaid pakkumisi, aga rahva meelsus on kartlik ja see on oluline faktor, sest ostmine on psühholoogiast sõltuv.“

Kristiine keskuse esindaja hinnangul ei olegi inimestel veel reaalselt raha vähem, aga oste piiratakse sellegi poolest.