„Euroopa Ühendamise Rahastust on esimeses voorus võimalik piiriüleste transpordiprojektide tarvis saada kuni 11,9 miljardit eurot, Balti riigid peaksid kindlasti tegema sinna taotluse, et Rail Balticu rajamist seeläbi rahastada,“ ütles Palling.

CEF-ist raha taotlemise esimese vooru lõpptähtaeg on 2015. aasta veebruari lõpp. Eesti, Läti ja Leedu leppisid Euroopa Ühendamise Rahastust toetuse taotlemiseks vajaliku ühisfirma RB Rail AS loomises kokku tänavu juulis, ühisfirma loomine on planeeritud oktoobrisse ning rahataotluse esitamine järgmise aasta veebruari.

Homme ja ülehomme Milanos toimuval Euroopa Liidu liikmesriikide transpordiministrite mitteametlikul kohtumisel arutab Eesti majandus- ja taristuminister Urve Palo ühisfirma küsimust ka oma Leedu ja Läti kolleegidega.

ELAK-ile andsid majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) asekantsler Eero Pärgmäe ning MKM-i transpordi arengu ja investeeringute osakonna juhataja Toomas Haidak ülevaate Eesti seisukohtadest Milano kohtumisel.

Pärgmäe märkis seoses Rail Balticu trassikoridori kulgemisega, et Pärnumaa osas on saavutatud kompromiss, kuid Harju- ja Raplamaa osas kokkulepet veel ei ole. Ta lisas, et rahataotluse esitamise ajaks ei pea trassikoridor olema lõplikult paigas.

CEF loodi täiendava rahastamise allikaks üle-euroopalise transporditaristu välja arendamiseks.

Euroopa Komisjoni transpordivolinik Siim Kallas on kinnitanud, et Rail Baltic on CEF rahade saamisel üks eelisolukorras olevatest projektidest.