Rahvusvahelisele hankele mandri ja saarte vahel laevaliikluse korraldamiseks laekus tähtajaks üks pakkumus SLK tütarfirmalt OÜ-lt Väinamere Liinid, kuid pakkuja ei vastanud kvalifitseerumistingimustele. Seega alustab ministeerium otseläbirääkimisi võimalike teenuse osutajatega.

Palo ei leidnud tänase päeva jooksul aega Ärilehega telefoni teel suhelda, kuid ütles oma kirjalikus vastuses, et nad ootavad läbirääkimiste laua taha eelkõige olemasolevat operaatorit ehk Väinamere Liine, kuid uks on avatud ka teistele.

Hiljem soovis ministeeriumi esindaja vastust muuta, kinnitades, et eelkõige oodatakse läbirääkimistele Tallinna Sadamat ja olemasolevat operaatorit, aga uks on avatud ka teistele.

Palo lisas oma vastuses, et hange mitte ei nurjunud, vaid Väinamere Liinid ei vastanud hanke kvalifitseerumise tingimustele. 

„Kahjuks ei võimalda riigihangete seadus hankijal öelda, mis tingimustele täpsemalt Väinamere Liinide pakkumine ei vastanud, kuna tegemist võib olla ettevõtja ärisaladust puudutava infoga. Antud infot saame avaldada vaid pakkuja nõusolekul, mida meil ei ole,“ kommenteeris minister.

Hanketingimustele mittevastavused olid Palo sõnul olulised ja piisavad, et jätta pakkuja kvalifitseerimata

Seda kas teine võimalik operaator SLK kõrval ehk Tallinna Sadam jõuaks kahe aastal uued laevad ehitada, nagu ettevõttel praegu plaanis on, Palo kommenteerida ei soovinud. 

Uusi pakkumisi ootab Palo oktoobri alguseks ja siis alustab ministeerium läbirääkimisi, mis ei kesta kauem kui 60 päeva. „Sealjuures lähtume senistest hanketingimustest,“ lisas minister.

Väljakuulutamiseta läbirääkimistega hankemenetlus toimub kuni kahe kuu jooksul hanketingimusi olemuslikult muutmata. See tähendab, et riik soovib endiselt liinidele nelja uut või vähekasutatud laeva, mis peaks alustama opereerimist 1. oktoobril 2016. Sealjuures on riigil õigus tulevikus laevad välja osta.

Reisiparvlaevad peavad võimaldama aastaringset, iseseisvat ilma välise puksiir- või jäämurdeteenuseta vedu. Iga laev peab mahutama vähemalt 150 sõiduautot või kümme autorongi. Päästevahenditega varustatud sõitjakohti peab olema reisiparvlaeval vähemalt 600 sõitjale, sealhulgas sisesalongis peab olema istekohti vähemalt 400.