Hansapanga väikefinantseerimise osakonna juhataja Annely Herman ütleb Eesti Päevalehele, et lihtsa kasutamisvõimaluse tõttu on detsembris populaarsed just krediitkaardid, kuid ka järelmaksu tooted ning väikelaen.

“Eelmise aasta detsembris andis Hansapank välja ligi kaks korda rohkem krediitkaarte kui teistel kuudel keskmiselt — üle 6000 krediitkaardi,” ütleb Herman ja lisab, et läinud aasta detsember oli krediitkaardiga ostmise poolest ka aasta kõige aktiivsem kuu.

“Läbi aastate on krediitkaartide ja järelmaksude tarbimise tippaeg olnud jõulukaupade ostmise tõttu detsember. See on tippaeg ka kauplustes ja üsna loomulik, et siis kasutatakse ka krediiti. Populaarsed on kõik krediitkaardid, samuti Ego järelmaks ja väikelaen,” märgib Herman.

Seejuures kasutatakse järelmaksu kõige enam just kodumasinate, audio- ja videotehnika, arvutite ja mööbli ostmiseks.

Ka Sampo panga kommunikatsioonijuht Anneli Rõuk tõdeb, et aasta lõpus on klientide huvi tarbimiskrediitide võtmise vastu suurem kui tavaliselt.

“Kuna oleme teinud viimastel kuudel mitu sooduspakkumist Sampo järelmaksu etteotsustatud limiidi näol, siis sõltub meie järelmaksu väljastamise kasv kindlasti paljuski ka sellest, kas hetkel on kehtiv mõni pakkumine. Olemasolevaid pakkumisi kasutavad inimesed aktiivsemalt ära loomulikult seoses just lähenevate pühadega,” tõdeb ta.

Rõuk lisab, et kui vaadata kasutatud järelmaksulimiidi osa kogulimiidist, siis kasutatud limiidi protsent on detsembris tõusnud ligi 10 protsendipunkti võrra võrreldes tavapärase keskmisega. Sama võib öelda kaardimaksete kohta — kasv on olnud detsembris üle 10 protsendi.

Samas meelitavad pangad ka ise kliente soetama endale krediiditooteid. Nii kehtib näiteks Hansapanga vaba tagasimaksega krediitkaardi ja Ego kaardi puhul kuni jaanuari lõpuni intressivabastus selle perioodi ostude eest. Intressivabastus kehtib nii uutele kui ka olemasolevatele krediitkaardi klientidele. Samuti saab määratud tagasimaksega krediitkaardi aastamakseta.

Kaupmeeste kinnitusel on tänavused jõulumüügid olnud traditsiooniliselt suured, erilist ostupalavikku pole märgata.

Stockmanni kaubamaja direktori Tove Westermarcki sõnul on jõuluajal müük kahekordistunud võrreldes tavalise müügiga. Rimi keti kaubandusjuhi Peter Ranne sõnul on müük jõuludega kasvanud nagu ikka aasta lõpus — 30-35 protsenti. Selveri keti müügikäive on tänavu jõulude ajal firma juhataja Ain Taube sõnul mitu korda suurem. “Oleme rahul,” ütles ta.

Rahul on jõuludega ka tootjad. Rakvere Lihakombinaat näiteks lülitas jõuluverivorstide tootmises teise käigu sisse juba mitu nädalat tagasi. Kalev on detsembrikuus müünud maiustusi 16 protsenti rohkem kui aasta tagasi — kokku 642 tonni. Sellest ligi veerandi moodustavad šokolaaditahvlid.