„Vaatasime üheskoos üle võimalikud PKK arengusuunad tulevikus ning jõudsime järeldusele, et kaardikeskuse omandistruktuuris on vaja teha muudatusi,” selgitas müügiotsust Hansapanga kaardimaksete äri juht Raulis Üksvärav.

„Tänased omanikud on kõik suurte Skandinaavia finantskontsernide osad, kes keskenduvad üha enam üksnes põhitegevusele — finantsteenuste vahendusele –, jättes kõik tugiteenused teistele oma ala professionaalidele. Kaardimaksete käitlemine on üks nendest teenustest, mis pikas perspektiivis ei kuulu pankade põhiäri hulka. Samas jääb klientidele kaartide andmine ja kaupmeeste teenindamine jätkuvalt pankade põhiäriks,” lisas Üksvärav.

Alates PKK loomisest on maksekaartide kasutamise areng Eestis olnud ülikiire. Üks tähtsamaid arenguetappe kaardikeskuse tegevuses oli makseterminalide ja sularahaautomaatide ühiskasutamise käivitamine 1996. aastal, mis avardas kõvasti kaardiomanike võimalusi kaupade ja teenuste eest tasumisel ning pangaautomaatide kasutamisel.

„Arvestades PKK unikaalset rolli, pankade strateegilist huvi ning sõltuvust sellest teenusest, on selge, et pankade jaoks on kaardikeskus osake nende endi teenusest ja selle jätkumine kriitilise tähtsusega tulevaste perioodide tulemustele,” rääkis SEB e-Tehnoloogia divisjoni direktori asetäitja Meelis Nurk. „Seetõttu oleme rahul, et keskuse ostjaks on just NETS — juhtiv kaarditehingute vahendaja Põhjamaades, kellel on ambitsioon saavutada tugev positsioon ka Baltikumis, Saksamaal ning Poolas. Tugev ja stabiilne partner tagab koostöö sujuvuse nii meie kui kõigi Eesti pankade klientide jaoks.”

Tänaseks on PKK saavutanud Eesti turul unikaalse rolli — kaardikeskuses toimub nii kodumaiste kui kõigi välismaiste tehingute töötlemine, lisaks pakub PKK täna pankadele olulisi ärikriitilisi teenuseid.

PKK loodi 1993. aastal kahe panga poolt hetkel, kui Eesti oli maksekaartide kasutuselevõtu alguses. PKK tegevuse põhieesmärgiks on elektronpanganduse valdkonnas tugiteenuste osutamine, sealhulgas tegutsemine usaldusväärse, turvalise ning erapooletu kliiringukeskusena pankadevahelistes arveldustes.

PKK loodi tehniliselt toetama Eesti pankasid rahvusvaheliste maksekaartide vastuvõtmisel ja väljastamisel, samuti kodumaiste pangakaartide ühiskasutamisel. Kaardikeskuse loomine kiirendas tunduvalt Eesti pangakaartide kasutamise infrastruktuuri arengut ning võimaldas pankadel jagada kulutusi antud valdkonnas. 2007. aastal oli PKK käive 4,3 miljonit eurot ja kasum 1,5 miljonit eurot. Võrreldes 2006. aastaga kasvas ettevõtte kasum 23% võrra.

Kaardikeskuse igapäevane töö peale omanikevahetust ei muutu, keskus pakub endiselt teenust Hansapangale, SEB-le, Sampole ning teistele Eesti pankadele. Keskuse juht Raivo Tinn ja tema umbes 40 alluvast koosnev meeskond jätkavad oma ametis.

Northern European Transaction Services (NETS) on Euroopa juhtivaid kaarditehingute vahendajaid, mis pakub kõigile rahvusvahelistele standarditele ja nõuetele vastavaid kuluefektiivseid lahendusi.

Ettevõtte omanikud on 50% ulatuses Norra päritolu Bankenes BetalingsSentral Profile AS (BBS) ja 50% ulatuses Taani päritolu Payment Business Service Profile A/S (PBS). BBS omanikeringi kuuluvad omakorda DnB NOR Bank (40%), Nordea Bank Norge (16%), SpareBank 1 Alliansen (15%) ja Fokus Bank (7%), allianss annab tööd ligi 800 inimesele. 850 töötajaga PBS A/S-i omanikeks on Taani pangad ja Taani keskpank.

NETS-i peakontor asub Kopenhaagenis, lisaks on ettevõttel kontorid Oslos ja Stockholmis.