Eesti Ökoturismi Ühendus püüab ühenduse liikmete Aigar Piho ja Aivar Ruukeli sõnul märgi abil propageerida ehtsat ja huvitavat Eestit.

Senist korda, kus turismitalusid ja -ettevõtteid hindab kohaliku omavalitsuse esindus, peab maaturismi edendaja Margus Timmo liiga subjektiivseks. "See, et turismiettevõtete hindamiskomisjoni jääb liialt palju tundeid ja isiklikke suhteid, ei tule asjale kasuks," rääkis Timmo Võrumaa Teatajale. Timmo sõnul peaks tunnustamiskomisjoni kuuluma lisaks kohaliku omavalitsuse esindajale ka erialasektori ja riigi esindaja, mis loob tunnustusele usaldusväärsuse.

Kiidi turismitalu omanik Aigar Piho ütles, et erinevalt teistest tootemärkidest hindab EHE-ökomärgi puhul oma toote vastavust nõuetele ettevõtja ise. Piho sõnul pole selles midagi keerulist, täitma peab ankeedi kolmel leheküljel.

EHE-märgiga loodetakse turule tulla kevadel, tööd selle kallal on tehtud juba paar aastat, lisas Piho.

Märgistamisega peab kaasnema ka keskkonnamõjude hindamine. Eestimaa Looduse Fondi esindaja Jüri-Ott Salm kinnitas, et seni on see kõrvale jäetud. "Milline oleks optimaalne arv turiste, mis ei ohustaks keskkonda, kuidas kasutatakse elektrit, kuidas on korraldatud jäätmekäitlus — need on küsimused, millele peab mõtlema," rääkis ta.

Maris Eenmaa EASist Turismiagentuur rääkis, et Euroopas on ligi 500 ökomärki. "EHE-märk, mida ökoturismi ühendus koos partneritega propageerib, on põhimõtteliselt tunnustatud juba ka teistes riikides."