„Usun, et Eesti tööstusest on võimalik leida viis valdkonda, mida oskuslikult brändides kujuneks välja meie nn Šveitsi kell,” vahendas majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi pressiesindaja Partsi Eesti tööstuse tulevikuvõimalusi käsitlevas ettekandes öeldus sõnu.

„Millisest meie tööstussektorist võiks tulla see bränd, mis suudaks haarata 500 miljoni inimese suuruse turu ning millega seostuks igal Euroopa inimesel Eesti?” lisas Parts.

Minister kutsus ettevõtjaid sellel teemal arutlema ja otsima Eesti majanduse rahvuslikku vedurit, kuhu nii ettevõtjad kui ka riik peaksid kogu Eesti majanduse konkurentsivõime huvides panustama.

Parts märkis, et vaid 0,8 protsenti ettevõtetest nimetasid 2006. aastal oma kulude hulgas rahapaigutusi teadus- ja arendustegevusse ning innovatsiooni. See näitab, et ettevõtjad ei panusta tootearendusse piisavalt. „Kui praegu annavad ettevõtete kulutused teadus-arendustegevusse veidi üle ühe protsendi SKP-st, siis aastal 2012 võiks see olla juba kaks protsenti, millest pool peaks tulema erasektorilt,” ütles Parts.

„Esimese hooga võib tunduda, et miks näha nii palju vaeva millegagi, mis annab meie majanduse statistikasse nii vähe. Tuleb aga endale teadvustada, et viie ja kümne aasta perspektiivis on siiski tegemist äärmiselt olulise strateegilise tegevusega ja meie tööstuse tuleviku võtmesõnaga,” selgitas minister.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium valmistab praegu ette tehnoloogiainvesteeringute toetamise programmi, mille kaudu investeeritakse ekspordipotentsiaaliga ettevõtetesse innovaatilise tehnoloogia soetamiseks 700 miljonit krooni Euroopa Regionaalarengu fondi ja Eesti riigi raha.

Parts lubas programmi esialgse variandi tuua avalikkuse ette aruteludeks Eesti Vabariigi iseseisvuspäevaks.