Parts vastas täna riigikogu liikmete esitatud arupärimisele Koidula raudteepiirijaama ehituse kohta, teatas riigikogu pressitalitus.

Parts selgitas, et otsuse uue raudteepiirijaama ehitamise vajalikkusest tingis eelkõige senine ebanormaalne olukord rongide piiri- ja tollikontrolli teostamisel Oraval, kus vajalike ruumide puudumisel oldi sunnitud piirikontrolli teostama ebamõistlikes tööoludes ning tollikontrolli teostatakse lausa Tartus, ligi 100 kilomeetri kaugusel riigipiirist.

Ministri sõnul võimaldab uus ehitatav jaam teenindada rohkem ronge, samuti on võimalik laiendada veetava kauba sortimenti — näiteks toiduained, puit, elusloomad — kuna luuakse kaupade veterinaar- ja hütosanitaarnõuete kontrollivõimalused piiril.

Parts märkis ka, et Eesti majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ning Venemaa transpordiministeeriumi vahelise transpordikomisjoni Tallinnas toimunud kohtumisel informeeriti ka Venemaa valitsust muude raudteede kaubaveoga seotud küsimuste arutamisel Koidula piirijaama projekti käigust ning peatsest valmimisest.

Parts lisas, et kuna Koidula jaam hakkab tööle ööpäevaringselt, siis vajab iga töökoht toimimiseks mitut inimest, hinnanguliselt vajatakse kokku 130-150 inimest.

Pärast Koidula piirijaama valmimist on võimalik Riia-Peterburi ja Tallinn-Moskva reisirongide suunamine läbi Koidula. Partsi sõnul on vastavad läbirääkimised kavandatud 2010. aastaks.

Koidula piirijaam iseenesest infrastruktuuriobjektina loob selleks paremaid võimalusi kui seda on seni. “Valmis piirijaama mõju transiidile on igatahes positiivne võrreldes tänase olukorraga,” kinnitas majandus- ja kommunikatsiooniminister.