„Leedu valitsus soovis alguses, et Rail Balticu marsruut läheks läbi Kaunase, mitte Vilniuse,“ rääkis Parts Wall Street Journalile, mis teda kujunenud olukorra juures ärritab.

Ta rõhutas, et otsus Vilnius Rail Balticust kõrvale jätta oli Leedu eelmise valitsuse langetatud ning tegemist oli konstruktiivse otsusega, kuid nüüd kui uus valitsus Leedus ametisse sai on asjad hakanud muutuma.

Leedu transpordiminister Rimantas Sinkevičius teatas sel nädalal, et kui Eesti ja Läti ei nõustu liitma Rail Balticu marsruudiga Leedu pealinna Vilniust, võib kogu projekt läbi kukkuda.

„Leedu valitsuses istuvad jobud*,“ ütles Parts. „Kui uus valitsus ametisse sai, siis lasid nad end mõjutada Leedu Raudtee lobitööst. Leedu valitsus raiskab lihtsalt projektiga alustamiseks aega,“ leidis ta.

Leedu transpordi- ja sideministeeriumi aseminister Arijandas Šliupas selle kriitikaga ei nõustu ja ütles, et hoopis lätlased ja eestlased raiskavad oma protsessimisega aega.

Šliupas püstitas ka küsimuse, et kui Tallinn ja Riia saavad muu Euroopaga kiire raudteeühenduse, siis miks peaks Leedu pealinn kõrvale jäetama. Tema hinnangul peaks marsruudi tõsisema planeerimisega alles alustama, mitte koheselt raudteed ehitama tõttama.

* alguses kasutati inglisekeelses artiklis sõna "idiots" hiljem asendati see sõnaga "fools".