NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
11.09.2018 16:40
Ega ei saagi. Neid kalevipoegi tagasi. Selleks peaks end nahast välja rebima, aga ka siis jääme Soomele alla. Meie vahel, nagu president eile märkis, haigutab 24 aastane kuristik. Me oleme täna seal, kus soomlased olid aastal 1994. No öelge, kes see ikka nii rumal on, et tahab veerand sajandit ajas tagasi minna? Ja pealegi oleme me Euroopas 33. kohal 51 riigi seas. Nii et täiesti teises pooles ehk siis nende vaesemate seas.
    Näita vanemaid (4) Laadin kommentaare...
    11.09.2018 17:17
    Tegelikult meil võiks olla vabalt copy-paste Soome süsteemist just eelkõige sotsiaalse turvavõrgustiku poolest, ressurss selleks on olemas ja täiesti piisav, sest pakun et ega ainult palga pärast Soomes ei olda - aga paraku grupp nomenklatuurseid seltsimehi tahab ennast jätkuvalt eliidi ning priviligeerituna tunda, ülejäänud rahva arvelt muidugi :D
    11.09.2018 18:33
    president arvab, et kõile kukub 30 tonni eurosid iga kuu arvele, et elu nagu lillepidu
    11.09.2018 19:50
    Valgevene ja Ukraina tööjõud on ammu siin- ainult riiklikus statistikas ei kajastu nad tööjõuna, vaid 6 kuud (maksimum aeg) kestvate turismiviisadega turistidena.
    Maksuametit ka eriti ei huvita et kuidas ametlikult (ukrainlase asemel) tööle vormistatud "100 aastane tädi Maali Kükametsast" ehituse ja metallitööga hakkama saab.
11.09.2018 16:46
Iga Eestisse sissetoodud venekeelne inimene (kahjuks lähevad need Ukrainast tulnud ka selle alla), tähendab seda, et Eesti noored peavad Eestist ära minema. Ja mitte ainult palga pärast, vaid selle pärast, et nendelt nõutakse vene keele oskust, sest vene keel on juba de facto meil teine riigikeel. Ja järjest suurenev vene keele osakaal tähendab ka seda, et välismaale läinud eestlaste lapsed ei saa Eestisse tagasi tulla, sest jällegi, vanemad on neil välismaal hoidnud alles eesti keele, aga sõnakestki vene keelt nad seal välismaal pole õppinud.
Eesti peab olema selline koht, kus saab hakkama ainult eesti keelega. Kui sa tüdined välismaal võõrkeelsest keskkonnast, siis on Sul olema eestikeelne keskkond. See ei saa olla niimoodi, et maailmas ei ole kohta, kus pole eestikeelset keskkonda. Ja ise me anname selle vabatahtlikult käest ära. Aga mitte keegi teine ei hoia meile eestikeelset riiki. Me ise peame seda tegema. See tähendaks seda, et jah, tööle võib siia tuua umbkeelseid inimesi, aga neile ei pea nende keeles teenuseid pakkuma ja neid ei tohi ka valimiskasti äärde lasta.
Kui on ikka niiiiiiiii väärtuslik töötaja, siis leiab tööandja ka võimaluse seda inimest riigiga suhtlemisel abistada ja kui vaja, annab sekretäri tõlgiks kaasa, kui umbkeelne töötaja arsti juurde läheb.
    12.09.2018 00:09
    "nõutakse vene keele oskust, sest vene keel on juba de facto meil teine riigikeel. Ja järjest suurenev vene keele osakaal tähendab ka seda, et välismaale läinud eestlaste lapsed ei saa Eestisse tagasi tulla"

    Rumalus. Lihtne küsimus: mis keeles need vaesed "venestamisest jooksevad" inimesed rääkivad välismaal? Eesti keeles? Ei, samuti kasutavad mingi teist võõrkeelt.
    Nad jooksevad ära sp et, nagu me, venelased, ütleme: "külmik võidab teleri üle" - noored näevad, kuidas elatakse teistes riikides. Nad ei soovi enam vaesuses elada saades hea palkade asemel venelaste vastane propat. Jätkub, ei ole enam 1989.
    12.09.2018 02:11
    Need on erinevad asjad, kas Sa välismaal elades räägid asukohamaa keelt või oma kodus oled sunnitud okupantide keelt rääkima. Ja okupatsioon oli, seda tõestavadki need venekeelsed koolid. Sisserändajad (mõni üksik oli neid) panid oma lapsed eestikeelsesse kooli, okupandid venekeelsesse kooli. Ja tegelikult pole okupatsiooni tagajärjed senimaani likvideeritud.
    Ja lihtsalt inglise keel on see võõrkeel, mida meie noored oskavad.
    13.09.2018 01:23
    "Need on erinevad asjad, kas Sa välismaal elades räägid asukohamaa keelt või oma kodus oled sunnitud okupantide keelt rääkima"
    Siin on loogikaga probleem. Asjad on samad. Nii kannatasid "okkupantide" võõrkeelt rääkides et on jooksnud kodust ära et teise võõrkeelt rääkida? Jama. Keegi ei jookse ühe võrkeelest teise võõrkeele kätte - selles on mu point. Ja see tähendab et jooksvatele inimestele ei ole nii tähtis mis keeles rääkida, palgad ja keskond on tähtsamad.

    "Ja okupatsioon oli, seda tõestavadki need venekeelsed koolid."
    Jalle natsionalistlik jama. Eestis on hulgaliselt erinevaid võõrkeelseid kooli, nt inglisekeelne kool Tallinnas on olemas. Sinu meeles see tõestab et Inglismaa okupeeris Eestit.

    "Ja tegelikult pole okupatsiooni tagajärjed senimaani likvideeritud."
    Yep, teed, majad, koolid, haiglad on veel olemas, ei ole likvideeritud.
11.09.2018 16:46
Ainult siis saame "tagasi" kui Eesti ja Soome üheks riigiks ühinevad.
11.09.2018 16:51
Ja kui on väga tööjõudu vaja, siis tooge palun lätlasi sisse. Tehke nende lastele läti-eestikeelsed koolid ja tooge kas või sada tuhat lätlast siia tööd tegema, sest lätlased ei ole ohuks meie riigi julgeolekule, nemad saavad maailma asjadest samam moodi aru kui meie ja neil on ka samasugune saatus olnud.
Makske sellist palka, et lätlased tahaksid siin tööl hakata käima - neile pole vaja ühtegi luba ja kvoodi alla nad ka ei lähe ja öelge lätlastele, et siit on Teil mugavam koju käia kui ükskõik millisest teisest välisriigist. Ja kui ei taha nii palju palka maksta, et lätlased tahaks siin tööl käia, siis on vist ikka küsimus selles, et tahaks võimalikult palju odavtööjõudu saada ja kõik sellega kaasnevad probleemid jätta ühiskonna kanda.
    11.09.2018 16:56
    Aga see on ju sama odava tööjõu sissevedamine.
    11.09.2018 17:43
    Sa pole vist statistikaga tutvunud! Eestis töötavate lätlaste arv kasvab aasta-aastalt! Kuid ka lätlased ei lahenda meie probleeme, sest enamus neist valdab juba siia tulles vene keelt ega hakkagi eesti keelt õppima - seega suureneb vaid siinsete "venekeelsete-eestlaste" osakaal!
    11.09.2018 23:54
    Lätlased suhtlevad siin samuti vene keeles. Maxima kassades neid küllaga. Inglise keelest ei saa nad üldse aru.
11.09.2018 16:55
Ei proua ei me ole Soome 1994 aasta tasemel ja kuskohalt seda võtta. Me oleme maha jäänud 25 +++.Isegi kauplused ei ole selle tasemel , autoteed, pensionid ,majandus ei ei proua ei kuidagi.
11.09.2018 16:59
Kui ettevõtjad tahavad odavat ida-slaavi tööjõudu siis peaks ju ka laskma inimestel piiramatult ida-slaavi maadest kaupa eestisse tuua, alko, kütus, ine. siis on nutt ja hala kohe lahti. Krt, töövõtja on samamoodi kaup ja maksab just nii palju kui kohalik turg sead nõuab. laske hinnad alla ja pole probleemi 500 tööl kuus käia.
Näiteks üür koos komudega 50euri sobiks ju ja nädala ostukorv 10euri.
11.09.2018 16:59
Just on allpool artikkel: "Šotimaal on ka lihttöölistel võimalik väärikalt ära elada." Ja jälle üks eestlastest perekond Eesti jaoks kadunud.

Vahepeal on tunne, et elame täielikult kuskil lollidemaal kes ise ka aru ei saa mis toimub ja kui palju rahvast on juba ära küüditatud skandinaaviasse ja mujale. Oluline on see, et teatud grupp isikuid saaks orje kuskilt Ukrainast. Skandinaaviast omasid me tagasi ei taha, keegi isegi ei mõtle sellele.

Tundub, et see ongi meie armastatud presidendi "Estonian dream". Lihttööline peab ori olema ja vaevalt sööduks saanud. Kui omad ei taha. Las lähevad. Toome Ukrainast orje. Viimased aga võivad ka targemaks saades skandinaaviasse edasi minna. Mis siis saab? Toome jälle uued orjad Transistriast? Aga me oleme maksnud nende inimeste lasterahad, emapalgad kes lahkuvad. Kas riik ikka aru saab mis toimub ja millega nad tegelevad? Eestlasi on kõigest 1 miljon! See ei ole Hiina. Euroopa liidus on vaba tööjõu liikumine. Siia võivad tööle tulla Lätlased kes iganes. Milleks aga väljaspoolt EU-d siia inimesi vaja on? See on küsimus, et kas valitsus on tõesti grupi ärimeestest inimtööjõu ekspluateerijate mõju all!?
11.09.2018 17:21
Nõus, nõus, nõus! Asjalik, objektiivne ja pikemat aega ettenägev.
11.09.2018 17:43
Asjalik jutt asjalikult ettevõtjalt. See seltskond kes soovib odava tööjõu masstoomis on lihtsalt saamatu. Ei suuda muudmoodi äri teha vaid odavat (elik orja) tööjõudu kasutades.
    11.09.2018 23:29
    Kuidas USA läks tasuta orjatööst tasulisele palgatööle? Ühtäkki pidi farmer hakkama orjale töö eest maksma või pani oma kontori kinni, mis ei olnud maksesuutlik. Kapitalism on selles suhtes karm. Meie kõlgume ikka veel kahe süsteemi vahel, ei idane ega mädane.
11.09.2018 17:45
Ukrainlane tuleb eestisse. Eestlane läheb soome. Soomlane läheb rootsi. Rootslane läheb norrasse. Ikka samal põhjusel. Aga kuhu läheb norrakas? Aafrikasse tasuta vabatahtlikuks!
11.09.2018 18:06
Suhtlen tuttavatega,kellega olin koolis,kutsekas,ajateenistuses ja kes on praegu välismaal hakkama saand. Venekeelsed,muidugi. Mitte ükski neist ei taha tagasi tulla. Geograafia on alates Soomest,lõpetades USA-ga. Seal hinnatakse ikka oskused,mitte rahvust. Ja pealegi,mitte keegi ei sõima seal neid okkupantide järglasteks.
11.09.2018 18:36
Ei saagi tagasi, sest kõikide seniste valitsuste mitteametlik kurss on olnud Eesti ümbrrahvastamine slaavlastega.
11.09.2018 19:15
To Thule,18.38. Ega peagi. Miks siis s.nu kaasmaalased ronivad üle maailma? Riik on ju vaba. Vaene aga vaba,ja tuleb armastada oma isamaad sellisena nagu ta on. Ja istuda kodus.
11.09.2018 19:51
Aga milleks neid "Kalevipoegi" siia vaja on?
No mõelge nüüd ise, nad ei ole gastarbaiterid kes piskuga lepivad. Neile anna teenuseid ja arstiabi, toetusi ja abirahasid jne. mille kõige juures on nende panus olnud null.
Peldikuküürijaid on meil omalgi küll ja tõeliselt kavalifitseeritud inimesed meie sissetuleku peale ei tule.
Vabandust otsese kõnepruugi pärast aga nii see ju on
11.09.2018 23:19
kui laseme siia Ukraina ja Valgevene töötajad, siis kuidas me oma Kalevipojad Soomest tagasi saame?
*
Aga ei saagi. Ja rahvusriigist pühime suu puhtaks. Palk on see, mis vähemalt mõned tagasi toob. Aga see, see valitsuse plaan oligi, et liigsed inimesed riigist välja. Nüüd tekkis vaakum? Loodus tühja kohta ei salli, imeb mujalt sisse.
12.09.2018 05:51
Raha ei asenda tarvilisi töid, mis inimese puudusel tegemata jääksid. Danskegi keerutab lausa miljarditega, aga ühtki "Kalevipoega" Soomest selle pärast veel tagasi ei tule. Selle peale arvvad ainult, et iuljardid polnud õiged.
Pankurihärrad ei kujuta ilmselt ette, et EUR koosneb sentidest . Suurem summa väiksemate liitmisest. Kui väikesed ära võtta või jätta, siis ei kogune ka miskit suurt. Mis keeles väärtusi luuakse ei oma enam nii suurt tähtsust.
Jäta kommentaar
Oled sisse logimist nõudvas kommentaariumis, anonüümseks kommenteerimiseks vajuta siia
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega