OÜ Tuule Piletikeskuse arendusjuhi Ragmar Saksingu sõnul jõudis 2008. aasta esimeses pooles käivitunud e-piletite müügikeskkonna loomisfaas selle sammuga edukale lõpule, teatas ettevõte.
„Nüüdsest on võimalik kõigil reisijatel ning sõidukijuhtidel soetada e-piletid mugavalt oma arvutist. E-pilet võimaldab reisida ilma sadamakassat külastamata ning annab ühtlasi operatiivse ülevaate laevareiside täituvusest kõikidel liinidel, võimaldades paremini oma reisi planeerida,“ lausus Saksing.

Seni oli e-piletit võimalik osta sõiduautole, alla 3,5t veokile ja kerghaagisele, nüüdsest saab e-piletit osta ka veokitele ja bussidele.
Bussi e-piletile on võimalik reisijaid lisada ka veel vahetult enne sõitu, mistõttu saab soovi korral reisibussile e-pileti osta vajadusel 90 päeva ette ning reisijapiletid alles siis, kui on selgunud lõplik reisijate arv.
Reisijapileteid saab osta ka sadamakassast.
E-pileteid saab osta läbi internetipankade (Swedbank, SEB pank, Nordea pank) või krediitkaardiga.
OÜ Väinamere Liinid lepingulised krediidikliendid saavad e-pileteid osta oma kliendikonto arvelt.
E-pileti teenus ei laiene liinibussidele, samuti eriveostele, ülegabariidilistele ja ohtlikele veostele.
Olulise uuendusena väheneb ka kasutamata e-pileti kehtivusaeg üldjärjekorrapiletina seniselt 30-lt päevalt 48-le tunnile.
„Muudatus on vajalik müügi- ja kontrollisüsteemi korrastatuse seisukohalt, lihtsustades oluliselt piletite kontrollimist sadamas,“ selgitas Saksing.
„Tippaegadele ostetud, kuid kasutamata jäävate e-piletite õigeaegsel muutmisel vabaneb eelisjärjekorra ruum teistele klientidele. Pikk kehtivusaeg pärsib ka süsteemi arengut pikemas perspektiivis. Ent e-pileti sõiduaega ja sõidukinumbrit saab kasutaja ise veebis muuta kuni reisi väljumiseni, mistõttu on reisijatel võimalik vastavalt oma reisiplaanidele jooksvalt muudatusi teha.“
Saksingu sõnul on e-pileti müügisüsteemi järgmine etapptelefonibroneeringu teenuse lõpetamine kõikidele sõidukiliikidele.
„Telefonibroneeringute lõpetamine võimaldab klientidel kasutada täielikult kogu broneeringuressurssi ning vedajal paremini planeerida reisijate ülevedu tippaegadel. Samuti välistab e-pilet seni telefoni teel tehtud nn tühibroneeringute võimaluse, kus kliendid tegid broneeringuid ühel päeval mitmele väljumisele, kuid kasutasid sellest heal juhul vaid ühte, jättes teised broneeringud annulleerimata.“


E-piletite müügikeskkonna arendaja ja haldaja on OÜ Tuule Piletikeskus ning laevaliiklust korraldab OÜ Väinamere Liinid.
E-pilet on oma olemuselt broneeringuga eelmüügipilet.
Teenustasu on olenevalt sõidukiliigist 25 – 120 krooni, lisakulutusi e-pileti ostuga ei kaasne.
E-pileti parvlaevale saab osta kindlaks kuupäevaks ja kellaajaks kuni kolm kuud ette. E-pileti omanik ei pea sadamakassat külastama, vaid sõidab otse broneeringujärjekorda sadamaalal.
Lisaks saab saata e-pileti lingi endale meilboksi ning pileti hiljem välja trükkida.
E-pileti ostukeskkonnas näeb kõikide reiside broneeringulimiidi täituvust ning selle abil saab ülesõitu paremini planeerida.