Eesti Päevalehe käsutuses on Tallinna Sadama nõukogule augusti keskpaigas esitatud memo, kus tütarfirma TS Laevad juht Kaido Padar kirjeldab nõukogu liikmetele, kuivõrd keeruline on uute parvlaevade hilinemise korral asenduslaevu leida. Ühtlasi toob dokument päevavalgele ka asenduslaevade rendihinnad ning Türgi ja Poola tehastest laekuvad trahvisummad, mis näitavad, et potentsiaalsed trahvid – ka Poola tehase trahvisumma, mis Türgi omaga võrreldes on kolmekordne – ei kata kaugeltki asenduslaevade prahtimiseks tehtud kulutusi.

Nii Tallinna Sadama juht Valdo Kalm kui ka TS Laevade juht Kaido Padar on öelnud, et projekti kulud kaaluvad tulud üle umbes 5,5 miljoni euroga, kuid kuna muutujaid on palju, võib ka summa olla väga kõikuv. Arvestama peab ka sellega, et mida kauem uued laevad viibivad ja trahvisummad tiksuvad, seda pikemaks perioodiks peab asenduslaevu rentima. Selle kohta kinnitab kõnealune memo taas ilmekalt paljuräägitud hüpoteesi: praeguselt käitajalt Vjatšeslav Leedolt laevu rendiks küsivat nurkasurutud riigifirmat pitsitab ärimees nii, et hinnas kokkuleppele jõudmisest pole juttugi. On Leedo hind – võta või jäta – ja ega ärimehele sellises olukorras ultimaatumite esitamist pahaks panna saagi.