Skandinaaviamaades kasutatud talverehve tuuakse tuhandete kaupa Eestisse, kus nad ka siinsete autoomanike poolt kasutamist leiavad.

OÜ Agomer Rehvid juht Ago Jõulu ütles, et peale uute ning taastatud talverehvide pakub ettevõte klientidele müügiks ka kasutatud talverehve. Tema sõnul on tegu enamasti Rootsis ning Norras ühe talve kasutuses olnud rehvidega, mida ettevõte Eestisse toob.

“Rootsis ja Norras ostetakse talverehv autole alla tavaliselt üheks hooajaks. Pärast seda jätavad autoomanikud need lihtsalt autoteenindustesse. Seda teed need meie kätte jõuavadki,” selgitas Jõulu.

Seda, et Eestis on kasutatud talverehvide vastu üsna suur nõudlus, näitab seegi, et ettevõte toob neid siia tuhandetes.

Peamine müügiargument on seejuures hind. “Kasutatud rehvid on tavaliselt uutest kaks korda ning isegi enam odavamad,” ütles Jõulu.

Terve jooksu talverehve võib Agomer Rehvidest kätte saada 1000–1200 krooni eest. “Kui sul on ikka 4000–5000-kroonine kuupalk, siis ei lähe sa tuhandekroonist rehvi ostma,” tõdes Jõulu. Samas annab OÜ Agomer Rehvid ettevõtte juhi sõnul kasutatud talverehvidele ka garantii.

Prognoos paraneb

Lõuna-Eesti turule orienteeritud OÜ Kummibox juhatuse liige Erkki Jürgenson märkis, et kõigist 2003/2004. aastal müüdud rehvidest moodustavad kasutatud rehvid umbes 40 protsenti, taastatud 50 protsenti ning uued 10 protsenti. Järgmiseks aastaks on prognoosid vastavalt 30, 55 ja 15 protsenti.

Kummibox impordib kasutatud rehve Saksamaalt, Soomest ja Norrast – suverehvid Saksamaalt, talverehvid enamasti Soomest.

“Rehvid on poolkulunud, st ligikaudu 50-protsendise mustrisüvise jäägiga. Minimaalseks impordi- ja müügikõlblikuks rehviks on seadustes lubatud minimaalne mustrisüvis + 2 mm. Kaubal on garantii, praagiprotsent on alla ühe nagu ka taastatud rehvidel.”

Ta lisas, et kasutatud rehvi maksumus moodustab umbkaudu poole taastatud rehvi maksumusest ja uusrehvi maksumusest 5–40%.

Rehvide müügi ning paigaldusega tegeleva AS-i Vianor juhi Peeter Jürgensoni sõnul muutuvad inimesed aasta-aastalt talverehvide soetamisel teadlikumaks. “Ostujõud on kasvanud ja võib öelda, et pigem enam kõige odavamat rehvi ei vaadata.”

Kulunud rehv pole turvaline

•• OÜ Kummibox juhatuse liikme Erkki Jürgensoni sõnul on rehv seda turvalisem, mida väiksem on tema kulumisaste.

•• "Seaduse järgi on turvaline rehv suverehvide puhul mustriga ca 1,6 mm ja talverehvidel 3 või 4 mm. Isiklik arvamus on, et kõige turvalisem rehv on ikkagi selline, mille kulumisaste on 0–40 protsenti, kuid selle realiseerimiseks on Eesti ostujõud nõrk ja ostmiseks võimeline ehk 20 elanikkonnast," lausus Jürgenson.

•• Kummiboxi juhi sõnul on vähekasutatud rehvide tarbijateks need, kelle üldine või hetkeline finantsseis ei võimalda osta uut rehvi, kes soovivad soetada rehve lühiajaliselt (hooaja lõpp, sõiduauto vahetus jne), kellel pole valikuvarianti.

•• "Inimesed, kes ostavad uue rehvi ja sõidavad sellega 2–3 hooaega, ei teadvusta, et kehvemal juhul sõidavad nad kasutatud rehviga juba ühe kuu möödudes.” EPL