Onetile teadaolevalt on kahtlustused saanud Andrzej W ja Jan P. Need initsiaalid sobiksid kokku laevatehase presidendi Andrzej Wojtkiewiczi ja kommertsdirektor Jan Paszkowskiga.

Kogu korruptsiooniskandaal puhkes augustis, kui kaitsepolitsei vahistas Tallinna Sadama endised juhatuse liikmed Ain Kaljuranna ja Allan Kiili. Neid kahtlustati suures ulatuses altkäemaksu saamises.

Andrzej W ja Jan P. kahtlustatakse altkäemaksu maksmises, et saada soodne leping, mille summa on ligi 290 miljonit zlotti (68 miljonit eurot). Poola poolel viib juurdlust läbi korruptsioonivastase võitluse keskbüroo koos Gdanski prokuratuuriga ja nende Eesti kolleegidega.

Mõlemad mehed said novembris kahtlustuse. Kahtlustatakse, et nad „rääkisid“ Tallinna Sadama juhtidega 1,2 miljoni eurose altkäemaksu teemal. Esimese osa summast – 800 000 eurot – olid nad juba üle kandnud.

Poola korruptsioonivastase võitluse keskbüroo teatas, et tegemist on rahvusvahelise uurimisega koostöös kaitsepolitsei esindajatega.

„Uurimise all on Eesti ja Poola ettevõtete vahelised korruptiivsed sidemed,“ teatas Poola korruptsioonivastase võitluse keskbüroo pressiesindaja Jacek Dobrzynski. „Meie andmetel on Poola ettevõtte esindajad andnud üle Eesti ettevõtte esindajatele suures ulatuses altkäemaksu. Juhtum on alles töös ja seetõttu me ei räägi üksikasjadest.“

Kui kahtlused osutuvad õigeks, lähevad laevatehase juhid kohtu alla. Poola seaduste järgi võib neid ähvardada kuni 12 aastane vangistus.

Gdanski laevatehas teatas, et kahtlustused on täiesti alusetud. „Eesti ametite kahtlustused on täiesti alusetud ja laevatehase esindajad andsid uurijatele üksikasjalikke selgitusi,“ teatas laevatehas. „See on ikka suuresti Eesti korruptsiooniskandaal.“

Seoses Eesti ametivõimude alusetute süüdistustega palkas Remontowa Shipbuilding EY (endise nimega Ernst & Young) Poola ja Ida-Euroopa parimad audiitorid. Audiitorid ei leidnud midagi, mis kinnitaks süüdistusi. Remontowa Shipbuilding palus EY luua ettevõttele eetikakoodeks ja korruptsioonivastased protseduurireeglid.