Kui Lauaviina pooleliitriseid pudeleid oli selleks ajaks Rimi, Selveri ja ETK kauplustes müüdud üle 250 000, siis eelistatuima õlle müügiarvud jäid veidi alla selle (üle 240 000 pudeli), kirjutab Eesti Päevaleht.

Ainuüksi Rimi kauplustes on vägijooki viimase kuu jooksul müüdud juba üle 100 000 pudeli. Lauaviina tootva Liviko kanged alkohoolsed joogid näivad võimutsevat ka Selveri kaupluseketis, kus kange alkoholi müügiedetabelis järgnes Lauaviinale Katyusha viin. Lauaviin oli ostetuim viinamark ka 2006. aasta detsembris.

Eestlaste eelistatuimaks vahuveiniks on eri jaemüügikettide ostujuhtide sõnul osutunud Martini Asti, mida on seni ostetud üle 30 000 pudeli. Kuna aga aasta viimased pidustused on veel ees, siis võib arvata, et müügiarvud tõusevad poole võrra.

Nii nagu Lauaviin on püsinud oma sortimendi jookide edetabeli tipus juba mitmendat aastat järjest, on seda teinud ka Martini Asti, olles müüdavaim vahuvein juba teist aastat järjest. Martini Asti järel on teiseks eestlaste seas eelistatuimaks külalistele pakutavaks vahuveiniks mõni Törley markidest. Poelettidelt võib leida kokku üksteist Ungaris toodetud Törley vahuveini sorti.

Stockmanni toiduosakonna juhi Mairika Juhandi sõnul on neil juba aastaid olnud jõulu- ja aastavahetuse perioodil alkoholiosakonnas müüdavaim toode Martini Asti.

Lahja alkoholi turul võimutsevad endiselt ka õlu ja siider. Müüdavaimaks kaubaartikliks osutus praeguste andmete kohaselt A. Le Coq Premium Export, mida on ainuüksi ETK kauplustes viimase kuuga müüdud ligi 60 000 pudelit.

Selveri kaupluseketi külastajate seas on ostetuim brändi Aramis. A-Selver AS-i ostu- ja turundusdirektori Ivi Saare sõnul mõjutab müügiedetabelit väga palju see, mis tooted on kampaaniahindadega.

Palju juuakse detsembrikuus ka glögi ja hõõgveini. Selveris on sel kuul olnud nende toodete seas populaarseim Põltsamaa Felixi toodetud Klassikaline Glögg.

Alkoholimüügi keelul erinev mõju

Kõikide alkohoolsete jookide müük on kasvanud, kui võrrelda eelmise ja tänavu aasta detsembrikuu müügiarve. “Isegi alkoholimüügi keeld pärast kella kaheksat õhtul pole müügitulemusi kahandanud,” rääkis ETK kommunikatsioonijuht Regina Asumets ja lisas, et on märgata väikest, nelja- kuni viieprotsendist müügikasvu.

Alkoholimüügi kasvu kinnitas ka Rimi Eesti kommunikatsioonijuht Merike Mikk. “Eesti majanduskasv on kasvatanud endiselt aasta jooksul meie läbimüüki ning oma osa on siin alati olnud ka alkoholil,” lausus Mikk. Ta lisas, et inimesed on väga teadlikud keelu kehtima hakkamise kellaajast ja alkohol ostetakse ilma probleemita enne kella 20.

“Seadus, mis keelab müüa alkoholi pärast kella 20, on avaldanud mõju alkoholitoodete müügile, sest müügiarvud on võrreldes eelmise aastaga vähenenud,” tõdes aga A-Selveri ostu- ja turundusdirektor Ivi Saar.