"Riikliku tellimuse hinda saab kindlasti mõnevõrra langetada, aga siis langeb ka kvaliteet. Kvaliteedi nimel on tehtud väga palju tööd ja väga suuri investeeringuid," ütles Saaremaa Laevakompanii juhatuse esimees Tõnis Rihvk BNS-ile.

"Teine lahendus on selleks piletitulu suurendamine läbi piletihinna tõusu ja see otsus on vastavalt seadusele ministeeriumi, mitte operaatori teha. Kui reisijate oma osa kasvab, siis koormus eelarvele kindlasti väheneb. Need on ministeeriumi otsused. Minister viitab analüüsile, aga me ei ole kahjuks seda näinud," lisas Rihvk.

Majandusminister Juhan Parts ütles esmaspäeaval riigikogu infotunnis, et laevade soetamine riigi poolt oleks maksumaksjale märgatavalt odavam kui praeguse süsteemiga jätkamine. Kokkuhoid tuleks eelkõige odavamatest prahitasudest, millega oleks kokkuhoid aastas kolme laeva korral ligikaudu 6 miljonit ja nelja laeva prahitasu praegustel tingimustel 8 miljonit eurot.

"Säästetav 6 miljonit eurot aastas moodustaks üle 40 protsendi tänasest toetusest ja oleks samas suurusjärgus kogu 2012. aasta piletituluga. Saadava säästu arvelt oleks sisuliselt näiteks võimalik finantseerida neljanda laeva ehitamist või ostmist," rääkis Parts.

Saaremaa Laevakompanii AS teenis 2012. aastal 24,8 miljoni euro suuruse käibe juures 1,8 miljonit eurot puhaskahjumit. Prahikulud olid kogukuludest 48,9 protsenti ehk 13,1 miljonit eurot. Personalikulude osakaal kogukuludest oli ettevõttel tunamullu 13,3 protsenti. Ülemöödunud aasta lõpu seisuga oli laevafirma omakapital negatiivne ja ei vastanud sellega äriseadustiku nõuetele.