Saaremaa Laevakompanii (SLK) leping Virtsu-Kuivastu ja Rohuküla-Heltermaa liinil kehtib tuleva aasta septembrini. Leping sõlmiti mullu pärast seda, kui mitu konkurssi vedaja leidmiseks luhtus ning praamide seiskumise hirmus otsustas riik kiiresti SLKga lepingu teha.

Uue konkursi lubas ministeerium välja kuulutada augustis, kuid veel pole ministeeriumis suudetud kokku leppida isegi mitte konkursi tingimustes, rääkimata selle väljakuulutamise ajast ja tähtaegadest, kirjutab Postimees.

Tallinki juhi Kalev Järvelille sõnul on neil huvi olemas, kuid kui konkursiga veel pikalt venitatakse, siis ei ole sellel suurt mõtet, sest vajalikke laevu ei ole võimalik nii kiiresti leida. “Laevade rentimine võtaks pool aastat, uute ehitamine aga minimaalselt aasta, kuid oma aja võtab ka konkursi korraldamine,” rääkis ta. “Saaremaa liinile on aluste leidmine lihtsam, kuid raskusi on just Hiiumaa praamidega.”

Nii kardetaksegi, et kuigi vormiliselt kuulutatakse konkurss küll välja, siis sisuliselt seda ei toimu, sest peale SLK pole kellelgi vajalikke laevu kohe võtta. Nii jätkub praamiliinidel senine olukord, kus tingimusi määrab suuresti SLK, ja riik selle vastu kuigi palju teha ei saa, sest ühendus saartega peab säilima.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi õigusosakonna juhataja Eva Vanambi hinnangul peaks aega siiski jaguma ning firmade kriitikal pole tema sõnul alust.

Ta oli kindel, et vajadusel jõutakse korraldada veel teinegi pakkumine, kui esimene peaks luhtuma. “Laevafirmadel on võimalik endale sobivaid laevu otsida ka enne konkursi väljakuulutamist, sest tuleb see igal juhul ja nõuded laevadele on teada,” ütles Vanamb.