"See on lihtsalt piinlik ja kuuluks nagu ulme valdkonda. Milleks on vaja seda vanarauda?" ütles Isamaa ja Res Publica riigikogu fraktsiooni liige Parts ERR-i uudisteportaalile.

"Tuletan Eesti rahvale meelde, et riik peab parvlaevadega tegelema seetõttu, et kokku hoida ja minu algatatud sammud selles valdkonnas on võtnud väga kummalised mustrid," tähendas Parts, lisades, et aastate jooksul saaks kapitalikulude pealt kokku hoida kümneid miljoneid eurosid.

"Kas näiteks Tallinkil on mingisugune varulaev?" küsis Parts. "Nende laevad sõidavad ööpäev läbi."

MKM-i pressiosakonnast täpsustati, et varulaeva nõue oli teemakohastes dokumentides sees juba siis, mil Parts ise majandusminister oli.

TS Laevad teatas, et sõlmis lepingu Saaremaa Laevakompaniiga parvlaeva Regula ostuks. Regula soetamine on osa TS Laevade varuplaanist tagamaks parvlaevaliiklus Eesti suursaarte ja mandri vahel alates 1. oktoobrist 2016. Varulaeva näeb ette ka leping riigiga.

Kui palju täpselt 1971. aastal ehitatud Regula maksma läks pole teada. TS Laevade juhatuse esimees Kaido Padar ütles tehingut kommenteerides, et võimalikud pakkumised jäid 4-6,5 miljoni euro vahele.