Rahvusvahelisele hankele mandri ja saarte vahel laevaliikluse korraldamiseks laekus tähtajaks üks pakkumus OÜ-lt Väinamere Liinid, kuid pakkuja ei vastanud kvalifitseerumistingimustele. Seega alustab MKM otseläbirääkimisi võimalike teenuse osutajatega.

„Kindlasti jätkub ületuleva aasta sügisest saartega parvlaevaühendus vähemalt samas mahus kui praegu. Riigil on piisavalt aega, et leida lahendus,“ ütles MKM-i lennundus- ja merendusosakonna juhataja Jaak Kaabel.

Väljakuulutamiseta läbirääkimistega hankemenetlus toimub kuni kahe kuu jooksul hanketingimusi olemuslikult muutmata. See tähendab, et riik soovib endiselt liinidele nelja uut või vähekasutatud laeva, mis peaks alustama opereerimist 1. oktoobril 2016. Sealjuures on riigil õigus tulevikus laevad välja osta.

Reisiparvlaevad peavad võimaldama aastaringset, iseseisvat ilma välise puksiir- või jäämurdeteenuseta vedu. Iga laev peab mahutama vähemalt 150 sõiduautot või kümme autorongi. Päästevahenditega varustatud sõitjakohti peab olema reisiparvlaeval vähemalt 600 sõitjale, sealhulgas sisesalongis peab olema istekohti vähemalt 400.