Prangli asenduslaeva näevad reisijad eluohtlikuna: see küna võib lihtsalt ümber minna

 (70)
Vesta1
VestaFoto: Bianca Mikovitš

Kuigi Prangli laevaühendusega kursis olija kurdab asenduslaeva Vesta ohtliku seisu ja ebaregulaarse graafiku pärast, siis Viimsi vallavalitsuse sõnul pole saareelanike mure Vesta mereohutuse pärast põhjendatud. Lisaks jäävatki sügisesed reisid aeg-ajalt halva ilma tõttu ära.

„Saarele ei saa asenduslaevaga viia suuremaid kaupu ning sõidukeid. Täpselt ei oska öelda, kuid ligi pooled Vesta reisid on sobimatu ilma tõttu viimase kuu jooksul tühistatud,” kirjeldab Priit Tammeraid, kes on muret ka Viimis vallavalitsuse ametnikele väljendanud.

Kuigi ametlikult peaks Prangli saare ja maismaa ühenduse tagama Kihnu Veeteede laev Wrangö, on see 24. oktoobrist Hiiumaal remondis seisnud, mistõttu seda asendab Vesta. Küll aga ei kannata Vesta külglainet. „Asenduslaev on ehitatud Venemaal jõelaevaks ning selle stabiilsust on siin proovitud parandada lisaballastiga,” rääkis Tammeraid.

Ühtlasi on Wrangö naasmist liinile juba mitu korda edasi lükatud. „Paljudel tehtud reisidel on inimeste elu ohus, kuna see küna võib lihtsalt ümber minna,” kurtis Tammeraid.

Viimsi valla kinnitusel omab reisilaev Vesta kõiki kehtivaid reisijateveo korraldamiseks vajalikke mereohutuse alaseid tunnistusi. „Laev on edukalt ja probleemideta teenindanud viimased viis aastat Tallinna–Aegna laevaliini ja aastatel 2010–2013 Prangli ja mandri vahelist laevaühendust," rääkis valla sisekommunikatsiooni spetsialist Elis Mäeots.

Seotud lood:

Tema sõnul on Vesta Eesti rannasõiduks piisavalt merekindel ja võib opereerida merel lainekõrgusega kuni kolm meetrit. „Näiteks Wrangöga tohib opereerida lainekõrgusega kuni 2,5 meetrit,” tõi Mäeots võrdluseks välja.

Ta lisas, et Vesta muudab ilmastikutundlikumaks võrreldes Wrangöga asjaolu, et laeval on üks sõuseade ja laev on tundlikum tuultele just Kelnase sadamas manööverdamiseks. „Seega saareelanike mure Vesta mereohutuse seisukohalt ei ole põhjendatud. Ammugi ei ole tegemist mingil viisil ohuga reisijate turvalisusele. Ohutus on meie kõrgeim prioriteet,” kinnitas Viimsi valla esindaja.

Küll aga tunnistas ta, et Wrangö dokiremont on veninud planeeritust oluliselt pikemaks. „Laeval oli vaja teostada roolisüsteemi modifikatsioon ja selle käigus ilmnesid ettenägematud asjaolud, mis on tööde lõpetamist takistanud. Kui kõik läheb plaanipäraselt, loodame laeva korda saada järgmise nädala lõpuks,” rääkis Mäeots.

Mis puudutab aga ilmastikutingimustest tulenevaid reiside tühistamisi, siis oktoober ollagi tormine aastaaeg ja reiside tühistamist tuleb ette iga laevaga. „Sellel aastal on oktoobris tühistatud 10 edasi-tagasi reisi ja teostatud on 48 reisi,” lausus Viimsi valla esindaja.

Ta tõi kõrvale näiteks eelmise sügise, kui liini opereeris Wrangö ja oktoobris tühistati ilmastiku tõttu üheksa edasi-tagasi reisi. „Nii et ei midagi erakordset, vaid tavapärane Eesti sügisene ilmastik,” tõdes Mäeots.

Ühtlasi märkis ta, et vähemalt Kihnu Veeteedele saarerahvalt laekunud tagasisidest peegeldub pigem rahulolu, et just Vesta teostab asendusreise, mitte väiksemad alused.

Prangli ja maismaa vahelist liini tavaliselt teenindav parvlaev Wrangö on juba üle nädala remondis. Foto: Jan Henrik Pärnik
Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare