Tehingu õnnestumisel suurendaks Prisma senist turuosa Eestis poole võrra ning sügisel Kadaka turul uue poe avamine lisab sellele eeldatavalt veel teist sama palju.

Soome tarbijaühistute liidu SOK siinmail Prisma hüpermarketitega opereeriva tütarfirma Hansafood ASi ja Primo kaubamärgi all tegutseva ASi Hypermarket plaanitavast tehingust osapooled palju ei räägi. Samas ei eita küsitletud peetavaid läbirääkimisi, ka Primo töötajaid on eelmisel nädalal teavitatud kaupluse võimalikust omanikuvahetusest.

“Seda teemat ei kommenteeri rohkem kui, et läbirääkimised Hansafoodi ja Hypermarketi vahel käivad,” ütles Prisma-keti juht Liisi Jauho. Rohkem ei täpsustanud asja ka Primo tegevjuht Peter Ranne. “AS Hansafood peab ASi Hypermarketiga läbirääkimisi Primo äritegevuse võimaliku ostmise üle. Eesmärgiks on jõuda võimalikule kokkuleppele 2002. aasta juunikuu jooksul,” teatas ta.

Kristiine Kaubanduskeskuse juht Allan Remmelkoor annab võimaliku rentnikuvahetuse kohta sama palju teavet kui Jauho ja Ranne. Seega jääb mõneks ajaks vastuseta küsimus, kas Primo muutumisel Prismaks jätkab Tallinnas kõige kesksema asukoha ja ilmselt arvukaima külastajaskonnaga kaubanduskeskuse toiduaineid ja esmatarbekaupu müüv osakond sama kontseptiooni ja sortimendi ning hinnatasemega.

Profindexi uuringu kohaselt oli kahe hüpermarketiga tegutseva Prisma turuosa mullu 8,1 protsenti ning Primo oma 4,1 protsenti. Lisades sellele veel sügisel Mustamäel Kadaka turu territooriumil avatava 15 000ruutmeetrise hüpermarketi tulevased külastajad, on Prisma mõnekuuse ajavahemiku jooksul saamas Tallinna turul senisest kaks korda suuremaks. Lähimineviku tegemisi ja teateid arvestades jätkavad kasvukursil ka Prisma suuremad konkurendid – Selver ja Kesko.

Prisma ja Primo tehingu võimaliku tehingu kohta ütles Kesko Foodi tegevjuht Timo Hämälä, et tegemist on loomuliku arenguga. “Ühed jäävad ellu, teised kaovad. Üksikkauplusega – olgu see siis suur või väike – enam ei saa,” tõdes ta.