Maailma suurim majapidamis-ja koristustarvete tootja Procter&Gamble (P&G) avaldas eile lootust, et nüüd ehk vaikivad kuulujutud ettevõtte satanistlikkusest, kirjutab The Times. Firma lootusrikkus tuleb sellest, et eile mõisteti neljalt mehelt satanismi puudutava kuulujutu levitamise eest välja 20 miljonit USA dollarit valuraha.

Utah’s Salt Lake City’s  toimunud kohtuasi võttis aega 12 aastat ja nüüd see viimaks lõppes sellega, et kohus mõistis neljalt Procter&Gamble’i võistlejafirma töötajalt välja valuraha. Mehed mõisteti süüdi, kuna nad saatsid erinevatele telefonidele sõnumeid, mis teatasid, et osa Procter&Gamble’i tuludest läheb saatanat kummardavate kultuste toetamiseks.

P&G –le kuuluvad muuhulgas sellised kaubamärgid nagu Pampers, Gillette, Head&Shoulders ja Ariel. Firma on oma suurusest ja tuntusest hoolimata pidanud aastaid kuulujuttudega võitlema, kuid seni on linnalegendid olnud tugevamad kui koristusvahenditefirma.

Esmalt ilmusid satanismist sosistavad kuulujutud inimeste kõrvu 1981. aastal. Üsna pea kuulutasid firma toodetele boikoti mitmed kristlikud rühmitused. Samal ajal sai firma klientidelt üle 200 000 murelikult satanismi kohta päriva telefonikõne.

Procter&Gamble’t kiusav satanismimüüt pärineb Piibli Ilmutusraamatust, kus muuhulgas on kirjas: „Suur tunnustäht sai nähtavaks taevas: naine, riietatud päikesesse, ning kuu tema jalge all, ning pärg kaheteistkümnest tähest tema peas."

P&G logol oli algselt kujutatud habemikku kahe sarvega meest kuu peal. Meest ümbritses 13 tähte ja see sünnitas väiteid, et need tähed on seal mõnitamaks püha taevast sümbolit. Lisaks sellele kinnitasid mõned inimesed, et kui logo peegelpildis vaadata, siis näeb logos ka veel „metsalise märki” – 666.

Firma kinnitas kuulujutte ümber lükates, et 13 tähte on logol sellepärast, et nii taheti austust avaldada USA algesele koosseisule: 13 osariiki. „Metsalise märk” aga tuleb nähtavale vaid siis, kui kõvasti kujutlusvõimet pingutada.

Selgitused ei aidanud ja lõpuks firma hülgas oma logo. Paraku ei aidanud seegi, sest peagi ilmus lagedale veelgi jõulisem linnalegend, mis väitis, et P&G president olla ühes telesaates tunnistanud, et suur osa tema tuludest läheb Saatana kiriku toetamiseks. P&G püüdis igati kõigile selgeks teha, et firma president pole mitte ühelgi esinemisel midagi sellist öelnud.

1995. aastal lõikas ühe teise majapidamiskaupu tootva firma Amway Corporationi töötaja Randy Haugen saatanlikest kuulujuttudest kasu ja salvestas oma firma kõneposti süsteemi teate, mis väidab, et tõepoolest läheb osa rivaalfirma tuludest Saatana toetuseks. Samas teates õhutatakse kuuljaid loobuma 43 P&G toote kasutamisest ja selle hõlbustamiseks loetakse ette ka tootenimed. P&G süüdistas kolme Haugeni kaastöötajat selles, et nood saatanliku häälsõnumit edasi saatsid. Nood kinnitasid, et neil mingit kurja kavatsust ei olnud.

Procter&Gamble’i esindaja Terri Loftus kinnitab, et firma on saatanlike kuulujuttude tõttu suurt ärilist kahju kannatanud. Loftus selgitas, et kuigi kuulujutud kuradi heaks mähkmeid ja puhastusvahendeid tootvast firmast ei kao ilmselt kunagi, olevat sellest siiski abi, et firma nüüd seaduse toel kuulujutte kummutab.

Neli meest, kes häälsõnumit levitasid peavad nüüd P&G-le maksma 20 miljonit dollarit hoolimata sellest, et nende tööandja Amway emafirma leiab, et P&G suurune kompanii on neid mehi kiusates lihtsalt häbiväärselt käitunud.