„Kõige suurem nafta nõudluse vedaja on transpordisektor. 57% kogu maailma nafta tarbimisest läheb transpordisektorisse, see proportsioon jääb tulevikus enam-vähem samaks,“ rääkis professor World Trends Forumil Riias.

Tema sõnul jääb nafta tarbimine transpordisektoris kõrgeks kasvava mobiilsuse tõttu. Seda tõukab tagant autokasutajate kasvu arv Hiinas ja Indias. Sõiduautode arvu eeldatakse jõudvat 1,9 miljardini 2035. aastal.

Mustafa rääkis, et kui suured populatsioonid nagu India ja Hiina kasvavad vaesusest välja, kasvatab see oluliselt nõudlust nafta järele. „Kuid nagu me teame on nafta piiratud ressurss ning olemasolevaid naftareserve kasutatakse aasta-aastalt üha tormakamalt, seega muutub nafta väljapumpamine olemasolevatest maardlatest tehniliselt üha raskemaks ja kallimaks,“ rääkis professor.

Kuidas katta maailmas kasvavat nõudlust nafta järele? „Kergesti ligipääsetavate naftamaardlate varud hakkavad ammenduma ning tulevikus sõltub maailm kallimatest mittetavalistest reservidest nagu näiteks põlevkiviõli, süvavee nafta, samuti taastuvenergiallikate kasutuselevõtust,“ selgitas Mustafa.

Tema sõnul on suurim potentsiaal erinevat liiki biokütuste kasutuselevõtul. „Biokütuse tarbimise kasvu nähakse 2012. aasta 1,8 miljonilt barrelilt päevas jõudmas 2018. aastal 2,5 miljoni barrelini. 2035. aastaks oodatakse biokütuste kasutamist kasvavat 4 miljoni barrelini päevas. Kuid siiki jäävad biokütused kalliks ning nende kasutus piiratuks,“ nentis professor.