Alkoholi osteti tavapäraselt palju, seekord joodi jõuluajal kõige enam vahuveini, õlut ja viina, aga märgatavalt kasvas ka ostetud hõõgveini kogus.

Selveritest osteti jõulueelsel nädalal 51 tonni sealiha, 44 tonni linnuliha, 43 tonni verivorsti ning 23 tonni kala. Kala tegi ühtlasi kõige suurema müügikasvu, forellifileed osteti 13 tonni ning punast kalamarja ligi tonni jagu. Lihast oli populaarseim Rakvere lihatööstuse rukkileivakattega ahjukael ning verivorstidest Oskari Pöialpoiss.

Koguseliselt kõige enam osteti mandariine – ligi 100 tonni. Jõuluõlle tiitlit jagavad seekord Saku Originaal ja A.Le Coq Premium. Populaarseimad viinad olid jõulude ajal Viru Valge, Russki Standard ja Laua viin.

Selveri Köök valmistas jõulueelsel ajal üle 300 tonni toitu ning kattis üle 3000 peolaua. Kõige populaarsemateks toodeteks olid kartuli-singisalat ja maksapasteet.

Tööstuskaupadest osteti kõige enam kalmuküünlaid, üle 100 000 ühiku. Sellele jäid pisut alla postkaardid, dekoratiivküünlad ning kinkepaberid- ja –kotid.

„Jätkuvalt otsivad kliendid poest soodushinnaga kampaaniatooteid, see kehtib nii toidu, joogi kui kinkide ostmisel. Samas on rikkalik jõululaud nii eestlaste kui venelaste jaoks tähtis, selle nimel ollakse valmis eelnevalt säästma ja järgmistel kuudel kokku hoidma,“ rääkis jõulumüügist Selveri müügidirektor Kristi Lomp.

„Kui detsembris ostetakse alati palju liha, magusat ja alkoholi, siis jaanuaris püütakse detsembris kogutud lisakilodest vabaneda ja ostetakse rohkem salateid, kala ja teisi väherasvaseid toite,“ lisas ta.

Jõulukingid olid ka tänavu praktilised, eriti populaarsed olid toidunõud ja kodukaubad, raamatud, mänguasjad ja kosmeetika. Kõige suurema müügikasvu mullusega võrreldes tegid mänguasjad ja veinipokaalid, mõlema läbimüük kasvas veerandi võrra. Lastele kingiti kõige sagedamini kelke ja legosid. Lisaks tööstuskaubale telliti kinkepakke ka toidust - Selveri gurmeepoed panid tänavu firmade ja eraisikute tellimusel kokku üle 500 kingipaki.

„Jõulukingid muutuvad aasta-aastalt üha praktilisemaks, juhuslikke oste tehakse vähe. Pigem uuritakse kingisaajalt eelnevalt tema soove ja vajadusi ning lõpliku valiku tegemise eel vaadatakse nii hinda kui kvaliteeti,“ kommenteeris kingivalikuid müügidirektor Kristi Lomp.