PwC uuring näitab, et kõige innovaatilisemate ettevõtete müügikäibe kasv ületab oma majandusharu keskmise kahekordselt ning vähem-innovaatiliste ettevõtete käibe kasvu kolmekordselt.

"Huvipakkuv, ehkki mitte üllatav, on fakt, et juhtivatest novaatoritest vaid 20 protsenti käsitleb innovatsiooni mitteformaalse tegevusena, valdaval enamusel on seevastu hästi läbimõeldud ja defineeritud innovatsioonistrateegiad, mille täitmist juhtkonna tasemel jälgitakse ja hinnatakse," ütles uuringut kommenteerides PwC juhtiv ärinõustaja Mihkel Lauk.

„Selles kontekstis pole vaja mõõdukat ettevõttesisest bürokraatiat peljata – rahvusvaheline kogemus näitab, et see on vähem halb kui täiesti kaootiline innovaatilisus," lisas ta.

Uuringu lõppraport kinnitab, et tänapäeval mõistetakse innovatsiooni sootuks avaramalt, kui pelgalt uute toodete või tehniliste lahenduste väljamõtlemist.

Innovaatilistes organisatsioonides mõeldakse avatult ja otsitakse aktiivselt paremaid lahendusi muuhulgas ka ärimudelile, sisemistele protsessidele ja klienditeenindusele. Seejuures on innovatsioonist, mis aastate eest oli pigem arenenud riikide juhtivate tehnoloogiafirmade ning tarbekaupade tootjate pärusmaa, saamas peavoolu teema kõikjal maailmas.

"Kui viie aasta eest nägid globaalsed suurfirmad oma äri peamise kasvumootorina laienemist Hiinasse, siis täna nähakse suurimat kasvupotentsiaali just innovatsioonis," märgitakse raportis.