Enne, kui hakata looma uusi Euroopa Liidu üleseid institutsioone tuleks olemasolevad, juba õigusaktidesse raiutud meetmed, euroopaüleselt hästi tööle saada. Euroopa Liidu esmase panusena näeme eelkõige olemasoleva õigusliku raamistiku jõustamist. Vastavad ülesanded on Euroopa komisjonile IV rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamise direktiivi ja selle muudatustega ka pandud ning ta on asunud sellel teel ka esimesi samme astuma.

Eesti on näide sellest, et taolisi probleeme on tegelikult võimalik lahendada ka liikmesriigi tasandil. Eesti finantsjärelevalveasutuse tegevuse tulemusena ju lõpetati Danske panga Eesti filiaali probleemne tegevus.

Täna on meie rahapesu tõkestamise süsteem selliste juhtumite tõrjumiseks kindlasti paremini valmis kui viis või seitse aastat tagasi. Kui tugevdame rahapesu tõkestamise üle järelevalvet teostavaid institutsioone ja leiame võimalused vara äravõtmiseks ning kahtlaste tehingute taga olevate isikute karistamiseks ka ilma eelkuriteo seose riigipoolse tõendamiskoormiseta, siis saame selles veelgi paremaks.